انجام ۴ لایحه احراز صلاحیت برای دریافت کارت بازرگانی هوشمند

فسنقری در خصوص شرایط و چگونگی دریافت کارت بازرگانی هوشمند گفت: فرایند‌های بررسی در چهار لایه احراز هویت و شرایط هویتی، احراز صلاحیت عمومی، احراز صلاحیت تخصصی و پس از آن عضویت در اتاق انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهدی فسنقری، مدیر سامانه اعتبارسنجی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت شب گذشته (چهارشنبه 8 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص شرایط و چگونگی دریافت کارت بازرگانی هوشمند گفت: این فرایند در دو مرحله اعتبارسنجی از طریق بررسی شرایط آیین‌نامه‌ای برای گرفتن کارت بازرگانی، و پس از دریافت کارت مرحله دوم، فرایند رتبه‌بندی اعتباری است که حد اعتباری بازرگانان را تایید می‌کند.

 

وی با بیان اینکه فرایند‌های بررسی در چهار لایه احراز هویت و شرایط هویتی، احراز صلاحیت عمومی، احراز صلاحیت تخصصی و پس از آن عضویت در اتاق انجام می‌شود، توضیح داد: احراز هویت در دو لایه اشخاص حقیقی با استعلام از ثبت احوال و کد فراگیر اتباع انجام می‌شود؛ استعلام اشخاص حقوقی نیز از سازمان ثبت درباره اطلاعات شرکت و تطبیق مدیر و شرکت گرفته می‌شود.

 

مدیر سامانه اعتبارسنجی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت  ادامه داد: احراز صلاحیت عمومی از طریق استعلام وضع نظام وظیفه، نداشتن سوء پیشینه و نداشتن اشتغال دولتی و احراز صلاحیت تخصصی از طریق استعلام محل کسب، حساب جاری، مدرک تحصیلی، نداشتن بدهی، وضعیت تولید و دفاتر قانونی و تجارتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این فرایند ۲۵ استعلام مختلف از ۲۰ دستگاه مختلف دریافت می‌شود، ادامه داد: همه این استعلامات به صورت آنلاین و سیستمی است و بعد از ثبت درخواست وارد سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی و در مدت‌زمان یک ساعت این استعلامات بررسی می‌شود و پاسخ تایید یا عدم تایید به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

کد خبر 1132417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha