نرخ سواد در آران و بیدگل به ۹۸ درصد رسیده است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: شهرستان آران و بیدگل در عرصه سواد آموزی موفق عمل کرده و رشد نرخ سواد در شهرستان به ۹۸ درصد رسیده است

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: شهرستان آران و بیدگل در عرصه سواد آموزی موفق عمل کرده و رشد نرخ سواد در شهرستان به ۹۸ درصد رسیده است اما هنوز هم جای کار کردن دارد و می توان نرخ بی سوادی در شهرستان را به صفر رساند.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: تلاش‌های قابل توجهی در زمینه رفع بی سوادی انجام شده و شاهد افزایش نرخ باسوادی در شهرستان هستیم، اما یکی از بزرگ‌ترین چالش های سواد آموزی، شناسایی افراد بی‌سواد است چرا که هنوز افرادی در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که به دلایلی از تحصیل محروم شده‌اند.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: سوادآموزی آن‌قدر مهم است که امام خمینی (ره) بعد از گذشت یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند و در آن زمان مردم زیادی به‌ ویژه در مناطق روستایی از نعمت سواد محروم بودند اما به‌ مرور، سوادآموزی توسعه پیدا کرد و مراکز یادگیری محلی شکل گرفت.

 

عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه سواد از مولفه های مهم پیشرفت و توسعه است ادامه داد: برای رسیدن به توسعه باید به موضوع سواد اهمیت داد.

 

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: دین مبین اسلام بیشتر از سایر مکاتب، برای سواد، علم آموزی و دانش اندوزی اهمیت قایل شده است بنابراین از منظر دینی نیز، فراگیری سواد و آموزش سواد یک تکلیف شرعی و در عین حال سازمانی و ملی است.

کد خبر 1132429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha