فرهنگ ایثار و شهادت بخش غالب فرهنگ ایران اسلامی است

قادری گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بخش غالب فرهنگ ایران اسلامی است و اگر امروز در جامعه و کشور دارای وحدت و انسجام هستیم به برکت فرهنگ ایثار و شهادت است.

«جعفر قادری»، در مراسم استقبال رسمی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در فرودگاه «شهید آیت الله دستغیب» شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بخش غالب فرهنگ ایران اسلامی است و در طول سالیان مختلف با اتکا به این فرهنگ غنی در حوزه های مختلف سربلند و موفق شده ایم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امروز در جامعه و کشور دارای وحدت و انسجام هستیم به برکت فرهنگ ایثار و شهادت است و روحیه تحمل و از خودگذشتگی از این فرهنگ نشات می گیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدا برای مردم و جامعه تداعی کننده رشادت ها و ایثار رزمندگان اسلام است که به برکت خون شهدا کشور و نظام همواره سربلند بوده است.

قادری تاکید کرد: رزمندگان اسلام با کمترین امکانات و تجهیزات کشوری مانند عراق را که در آن زمان مورد حمایت کشورهای غربی بود را شکست دادند و این ایثارها مایه عبرت است و در شرایط فعلی باید با اتکا به معنویات و ایثار و از خودگذشتگی از مشکلات سربلند بیرون بیاییم.

وی با اشاره به موفقیت در عرصه های مادی بیان کرد: برای موفقیت در حوزه های مادی، راهی جز توجه به حوزه های معنوی و فرهنگ ایثار و شهادت نداریم و با برگزاری بزرگداشت شهدا باید نسل جوان را با روحیه ایثارگری آشنا کنیم تا در جامعه ما این فرهنگ غنی همواره زنده بماند.

کد خبر 1132493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha