سفرهای کاروان‌های راهیان نور از بهمن ماه آغاز می‌شود

سردار ادیبی از آغاز سفرهای کاروان های راهیان نور کشور به مناطق عملیاتی از بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این اردوها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آغاز می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار نادر ادیبی» امروز (پنج شنبه ۹ دی) در سی و پنجمین نشست سراسری مراکز اورژانس کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مجموعه اسکان ستاد راهیان نور اردوگاه میثاق آبادان سالن شهیده مریم فرهانیان برگزار شد، با بیان اینکه به لطف دستورالعمل‌های تهیه شده با موضوع کرونا، به همت و تلاش دانشمندان کشورمان و همینطور مجموعه جامعه پزشکی، مدافعان سلامت و شهدای این عرصه و طرح‌ریزی ستاد مرکزی راهیان نور، به زودی حرکت کاروان‌های راهیان را دوباره خواهیم داشت اظهار کرد: امروز هم در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس بخشی از کاروان‌ها حضور دارند.

 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: تلاش ما بر این است که هر چقدر به پایان سال نزدیک می‌شویم، اوج حضور مردم در مناطق عملیاتی را شاهد باشیم و همه برنامه‌ریزی‌ها بر این مهم صورت گرفته تا مردم از مواهب و شیرینی‌های دفاع مقدس، پیروزی‌ها و درس‌ها و عبرت‌های آن زمان بهره لازم را ببرند.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش روسای اورژانس کشور در مجموعه ارودگاه میثاق آبادان تصریح کرد: امید می رود اورژانس نیز در کنار بحث‌های تخصصی در خصوص ارتقای سلامت راهیان نور نیز مباحثی را دنبال کنند.

 

سردار ادیبی ضمن تقدیر از زحمات جامعه پزشکی و اورژانس کشور اضافه کرد: راهیان نور اولین مجموعه‌ای بود که برای قطع زنجیره شیوع کرونا اقدام و سفرهای کاروانی خود را لغو کرد تا در مسیر حفظ سلامت مردم، چه زائران و چه مردم شهرهای مقصد، گام بردارد.

 

وی از فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در حوزه راهیان نور کشور خبر داد و ابراز کرد: ما بیش از ۸۰۰ گروه جهادی داریم که در ایام مواجهه با ویروس کرونا به صورت همه‌ جانبه در کنار مدافعان سلامت بودند، ضمن اینکه بخشی از مراکز ما نیز در ایام مبارزه با کرونا برای مراکز قرنطینه و بیمارستان‎‌های موقت در اختیار حوزه سلامت قرار گرفت.

 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه امسال با تمام تمهیداتی که اندیشیده شده قرار است پس است ۲ سال اردوهای راهیان نور از سر گرفته شود تاکید کرد: از بهمن ماه حرکت سراسری کاروان‌های راهیان نور برای زیارت یادمان های دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا آغاز می‌شود.

 

وی ادامه داد: در این راستا تمام تمهیدات لازم و زیرساخت‌ها برای مهیا کردن یادمان ها دفاع مقدس برای میزبانی از زائران راهیان نور اندیشیده شده است.

 

سردار ادیبی با اشاره به اینکه امسال آماده تر از سال های گذشته هستیم خاطر نشان کرد: وجه تمایز راهیان نور امسال با سال های گذشته و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر یادمان های جنوب و غرب کشور است تا هیچ زائری به بیماری کرونا یا دیگر بیماری‌های واگیردار مبتلا نشود.

 

کد خبر 1132565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha