گام‌های عملیاتی برای رفع تبعیض و برقراری عدالت/ همه باید به دولت کمک کنیم

دهنوی گام‌های عملیاتی دولت در چند ماه اخیر برای رفع تبعیض و برقراری عدالت را مورد تقدیر قرار داد و گفت: در شرایط حساس کنونی وظیفه همه ماست که در راستای رفع چالش‌ها به دولت کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید محسن دهنوی» امروز (پنج شنبه، ۹ دی) در مراسم بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که در شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: اتفاقی که در سال 88 افتاد اگر در هر جای دیگری بود حتما آن نظام سیاسی را از پا در می‌آورد اما بصیرت ملت ایران اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری اجازه این کار را به دشمن نداد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت سیاسی مقام معظم رهبری در شرایط آن روزهای سال 88 بی نظیر بود عنوان کرد: مقام معظم رهبری در آن نماز جمعه تاریخی مدبرانه مردم را به صحنه آوردند با آنان حرف زدند و از آنان خواستند که اوضاع را تبیین کنند و با این اقدام هوشمندانه ایشان صف مردم از معاندین جدا شد.

 

دهنوی با تاکید بر اینکه بعد از فتنه 88 تحریم‌های دشمن بیشتر شد تصریح کرد: همه ما باید قدردان مقام معظم رهبری باشیم که در آن قائله بزرگ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نجات دادند بنابراین هم‌اکنون این وظیفه ماست که در تمام دوران‌های سخت و حساس رهرو ایشان باشیم و از ایشان اطاعت کنیم.

 

وی اذعان کرد: یکی از نقاط قوت رهبری این است که اجازه می‌دهند جریانی خودش را مطرح کند و هر آنچه که توانش را دارد به صحنه بیاورد و به مردم عملکرد خود را نشان دهد تا اگر قرار باشد که کنار گذاشته شود این مردم باشند که آن‌ها را کنار می‌زنند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا مشی و نوع نگاه مقام معظم رهبری درباره مذاکرات برجامی دولت قبل متفاوت بود افزود: ایشان اجازه دادند مردم در یک فرآیند بلوغ سیاسی به این نتیجه‌گیری برسند که آن مسیر، مسیر غلطی است، کشور با آن به نتیجه‌ای نمی‌رسد و باید شیوه کار توسط خود مردم عوض شود. 

 

دهنوی آغاز به کار دولت سیزدهم با شعارهایی کاملا انقلابی و در راستای گفتمان مقام معظم رهبری را تصمیم قاطع ملت برای ایجاد تغییر خواند و یادآور شد: البته دولت در یک شرایط کاملا سخت اقتصادی و معیشتی، تورم بسیار بی‌سابقه، کاهش ارزش پول ملی، خزانه خالی و تحریم‌های فزاینده روی کار آمد که قابل کتمان نیست و باید این واقعیت‌ها را به مردم گفت.

 

وی با تاکید بر اینکه به علت اشتباه فاحش در نوع مذاکرات دولت سابق، دشمن به امتیازگیری عادت کرده بود اظهار داشت: بعد از شهادت شهید سلیمانی وضعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاملا تغییر کرده بود و شرایط خوبی نداشت زیرا شهید سلیمانی تنها یک نفر نبود و قوت انقلاب اسلامی محسوب می‌شد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی وضعیت بی‌ثبات در افغانستان و تعاملات کمرنگ کشورمان با کشورهای منطقه را در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران این است که به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی وارد جنگ افغانستان نخواهد شد اما خیلی‌ها می‌خواستند تا همین دو سه ماه پیش ما را وارد جنگ کنند.

 

دهنوی سه کار هوشمندانه‌ای که دولت در حوزه بین‌الملل انجام داد را برشمرد و اضافه کرد: اولین کار مدبرانه دولت در حوزه مذاکرات برجامی بود بدین ترتیب که روی میز مذاکره حرفی در مورد اینکه مذاکرات قبلی را قبول ندارد پیش نکشید زیرا اگر این مورد را مطرح می‌کرد حتما بهانه‌ای به دست دشمن می‌افتاد.

 

وی اصلاح شیوه مذاکرات و ارائه یک متن جایگزین برای تعیین محورهای مذاکرات را دو اقدام قابل تقدیر دولت در عرصه سیاست خارجی خواند و گفت: همه ما امیدواریم در چند ماه آینده خبرهای خوبی از نتایج مذاکرات وین منتشر شود و این دقیقا همان تدبیر و روش درستی است که دولت در حال طی آن در مذاکرات است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقویت روابط با کشورهای منطقه و دادن یک مأموریت به وزیر امور خارجه در همین راستا را اقدام هوشمندانه دیگر دولت در عرصه سیاست خارجی ذکر کرد و بیان داشت: در چند ماهه اخیر و با این تدبیر توانستیم بحران‌های بزرگی را که نوع روابطمان با جمهوری آذربایجان تنها یکی از آن‌هاست حل و فصل کنیم.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه به چالش‌های دولت در عرصه اقتصادی اشاره داشت و ابراز داشت: مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی قرار دارند، استقراض دولت از بانک مرکزی در شش ماهه امسال به عدد 70 هزار میلیارد و تورم به 50 درصد رسیده و همه اینها آمارهای وحشتانکی است که دولت سیزدهم با آن روبه‌روست.

 

دهنوی تصریح کرد: در اینجا نه به عنوان یک مسئول بلکه به عنوان فرزند کوچک انقلاب عرض می‌کنم که ما باید در این شرایط حساس در کنار مردم بایستیم با آنان حرف بزنیم و از مشکلات آن‌ها باخبر باشیم و دغدغه‌هایشان را در تریبون‌ها بازگو کنیم بنابراین اولین کاری که باید بکنیم کمک به دولت است تا بر این گرفتاری‌ها فائق آید.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت در چند ماه گذشته استقراض از بانک مرکزی را با هدف مقابله با کاهش ارزش پول ملی و تورم به صفر رسانده است اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی ریخت و پاش و فساد‌های زیادی را در مجموعه خود دارند و باید این شیوه اصلاح شود که البته دولت در راستای مبارزه با فساد نیز گام‌های عملیاتی خوبی برداشته است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امیدوار کردن مردم به نظام و انقلاب و خارج کردن کشور از مسیر سخت اقتصادی را از جمله تبعات مثبت مبارزه با فساد ذکر کرد و گفت: باید همه ما به دولت فرصت بدهیم و کمکش کنیم از طرفی مجلس به دولت اعلام کرده که در بودجه سال 1401 حتما اقشار ضعیف و کم درآمد را مورد حمایت قرار دهد.

 

دهنوی عادلانه کردن حقوق‌ها و درآمدها در بودجه سال 1401 را یکی از مهم‌ترین تاکیدات و خواسته‌های مجلس از دولت اعلام کرد و یادآور شد: در شرایط کنونی ما حتی مدیری را داریم که ماهانه 83 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند و در عین حال با بسیاری از نیروهای شرکتی مواجهیم که ماهانه حدود دو میلیون و 200 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از القاب بودجه سال آینده بودجه عدالت و رفع تبعیض است عنوان کرد: متاسفانه سیستم یارانه‌ها در کشور به شکلی است که هر کسی که پولدارتر است و مصرف بیشتری دارد از یارانه بیشتری برخوردار می‌شود در حالیکه این امر به هیچ عنوان با اهداف اساسی و بنیادین اعمال یارانه‌های حمایتی مطابقت ندارد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه باید از یارانه بنزین برخوردار شوند به وجود 14 میلیون خانوار در کشور که هیچ گونه خودرویی ندارند اشاره کرد و گفت: دولت در راستای برقراری عدالت کار خوبی را در کیش شروع کرده است و به هر کد ملی یک سهمیه بنزین می‌دهد بنابراین با این راهبرد همه از حمایت یارانه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

 

دهنوی در پایان رسیدگی به شهرستان‌های رودسر و املش، تلاش برای حل بسیاری از مشکلات این خطه و اتمام پروژه‌های نیمه تمامش را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم کارهای خوبی را شروع کرده است و همه ما باید به آن در جهت تحقق برنامه‌هایش که تنها با هدف کمک به اقشار مختلف و رفع مشکلات و چالش‌های اقتصادی تدوین شده است کمک کنیم.

 

کد خبر 1132570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha