ضرغامی از طرح نیمه کاره مونوریل قم بازدید کرد/تلاش برای ثبت ملی منبت قم

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همزمان با سفر هیئت دولت به قم از طرح نیمه کاره مونوریل قم بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، ضرغامی از از طرح نیمه کاره مونوریل قم  با بیان اینکه مونوریل قم از پروژه‌های ملی کشور است گفت: برای شهر قم که دومین قطب گردشگری مذهبی کشور با ورود سالانه ۲۰ ملیون گردشگر است شایسته نیست که طرحی به این مهمی و با این ابعاد نیمه کاره رها شود.

 

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: فعلا منتظر هستیم تا همه دستگاه‌ های مربوط اعلام نظر کنند که این طرح قرار است متوقف بماند یا ادامه پیدا کند و امیدوارم هر تصمیمی گرفته شد به نفع مردم باشد.

 

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در ادامه برنامه های سفر هیئت دولت به قم با تعدادی از فعالان صنایع دستی و گردشگری استان دیدار و گفتگو کرد. 

 

 ضرغامی در این دیدار با بیان اینکه منبت قم را باید به دنیا معرفی کرد گفت: منبت کاران قمی باید حضور بیشتری در نمایشگا‌های بین المللی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: به علت قیمت بالای تولیدات منبت، هنرمندان این حوزه باید در دو سطح کارکنند یکی سطح عمومی که ارزانتر است و کار کمتری لازم دارد و مشتری بیشتری در کشور دارد و مردم قدرت خرید این هنر را دارند، و سطح دیگر حرفه ای‌تر است که مشتری خاص خودرا دارد.

 

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفت: تلاش میکنیم تا منبت قم ثبت ملی شود.

کد خبر 1132590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha