با افزايش بهره وري مشکلات را حل کنيم/مسائل کشور با نگاه ملی به مسائل حل می شود/مردمی سازی حکمرانی در دولت سیزدهم

آیت الله رئیسی در جمع قشرهای مختلف مردم قم، داشتن نگاه ملی به را رمز عبور از مشکلات و موانع دانست و گفت: بايد از همه ظرفيت هاي کشور استفاده کنيم و با افزايش بهره وري مشکلات را حل کنيم.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز(پنجشنبه ۹دی)در جمع قشرهای مختلف مردم قم، گفت: تقدیم شش هزار شهید و حضور ۱۲ هزار جانباز سرافراز در استان قم را از افتخارات این سرزمین انقلابی است.

 

رییس جمهور افزود: قم نماد بصیرت و بصیرت آفرینی برای کشور، منطقه و جهان اسلام است و مردم جهان نیز قم را با ویژگی شهادت، ایثار و ایستادگی در صحنه می شناسند و به همین منظور خدمت به قم خدمت به نظام اسلامی و پایتخت تشیع است.

 

وی  هجنین با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: قدرت الهی در این روز با حضور حماسی مردم در صحنه و رقم زدن امنیت، اقتدار و عزت برای ایران اسلامی و پایان دادن به فتنه و فتنه ها نمایان شد.

 


آیت الله رییسی  ادامه داد: باید این روز را گرامی داشت و از زمان شناسی مردم تقدیر کرد که این گونه در صحنه حضور پیدا کردند و نقشه های دشمن را ناکام گذاشتند، باید از خدا به خاطر این مردم زمان شناس و با بصیرت تشکر کرد.

 

وی تصریح کرد: قم در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری مشغول تربیت نیروهای کارآمد برای مدیریت بحران های داخلی و خارجی است. مردم قم نشان دادند که در دفاع از انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی همیشه در صحنه حضور داشته دارند.

 

ییسیافزود: مردمی سازی حکمرانی و مردمی سازی سایر بخش ها یکی از نظام مسائل مهم دولت سیزدهم است و اعتقاد ما این است که مشارکت مردم می تواند مشکلات زیادی را برطرف کند، تمام دولتمردان باید زمینه مشارکت های مردمی و تکریم آنها را با ایجاد بسترهای لازم فراهم کنند.

 

رییس جمهور با تاکید مجدد بر اهمیت خیرین و مشارکت های مردمی یادآور شد: خیرین یکی از جلوه های مشارکت های مردمی است.

 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگی و معلمان کشور، اظهار داشت: دغدغه های مختلف مردم از معیشت تا سایر دل نگرانی های آنها باید برطرف شود.

 

رییسی با بیان اینکه مساله زن و خانواده یکی از مسائل مهم کشور است، افزود: آسیب های اجتماعی مانند طلاق بسیار آزاردهنده است و هم اکنون سازوکارهای اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح کلان با تاکید مقام معظم رهبری در حال انجام است.


رییس جمهور مشکلات اقتصادی یکی از عوامل مهم آسیب های اجتماعی دانست و ادامه داد: برای کاهش آسیب های اجتماعی لازم است تا تمام دستگاه های مسوول پای کار باشند.

 

رییسی با اشاره به شعار سال و مساله رونق تولید، ابراز کرد: فعالان اقتصادی با قدرت در این عرصه حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد. باید کاری کرد که بازار احساس ثبات و اقتصاد احساس آرامش کنند؛ غیرقابل پیش بینی بودن برای اقتصاد بسیار خطرناک است.


وی مساله انضباط بانکی را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان تعیین شده در شورای پول و اعتبار را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.

 

آیت الله رییسی با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان، یادآور شد: مساله علم و فناوری یک مقوله مهم است و باید یک پارک علم و فناوری کاملا جامع در سطح استان قم احداث شود.

 

رییس جمهور گفت: رویکرد دولت در مورد نهاده های دامی، تولید این نهاده ها در داخل کشور است و وابستگی به نهاده های دامی به کشورهای دیگر بر خلاف استقلال اقتصادی کشور است اما رسیدن به مرحله خودکفایی زمان بر است.

 

آیت الله رییسی اولویت دولت را بهره برداری از پروژه های نیمه تمام دانست و بر حمایت از بخش خصوصی در اتمام طرح های نیمه کاره تاکید کرد و افزود: در سراسر کشور به میزان ده ها سال پروژه نیمه تمام وجود که کلنگ آنها از سالها پیش زده شده ولی پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.

 

وی اضافه کرد: دولت حاضر است پروژه های نیمه تمام کشور را با تضمین بازگشت اصل و سود سرمایه، توسط بخش خصوصی و سایر بنگاه های اقتصادی به سرانجام برساند.

 

آیت الله رییسی در ادامه گفت: ما از فعالان اجتماعی و مسئولان مي خواهيم آسيب های اجتماعی را در حوزه های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی کاهش دهند.

 

رییس جمهور  افزود: امروز نبايد بخشي، حزبي و فردي به مسائل نگاه کرد و نگاه بايد ملي باشد.

 

آیت الله رئيسي با بیان اینکه من به عنوان طلبه در خدمت همه مردم هستم، گفت: بايد از همه ظرفيت هاي کشور استفاده کنيم و با افزايش بهره وري مشکلات را حل کنيم.

 

رئيس جمهور ادامه داد: اگر مصارف در کشور کاهش يابد و دولت پرهزينه نباشد و درآمدها افزايش پيدا کند رشد اقتصادي تا هشت درصد اتفاق خواهد افتاد.

 

وي با اشاره به اينکه حاشيه نشيني يکي از مسائل بزرگ شهري است، افزود: اگر اقتصاد روستا و کشاورزي روستاها رونق بگيرد حاشيه نشيني در شهرها به وجود نمي آيد.

 

 

کد خبر 1132643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha