ورود جوانان به میدان عملی حل مسائل رویکرد طرح ملی رویداد پیشگام است

لطفی با اشاره به اهمیت حل مسئله صحیح در قالب مهارت افزایی رویداد ملی طرح پیشگام گفت: ورود جوانان به میدان عملی حل مسائل رویکرد طرح ملی رویداد پیشگام است.

« طیّب لطفی» در حاشیه برپایی آیین رویداد ملی پیشگام در استان البرز که پنجشنبه ۹ دی در سالن همایش دانشگاه پردیس دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: رویداد پیشگام با رویکرد ورود جوانان به عرصه های مختلف کنش گری منطبق بر روح بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

دبیر طرح ملی رویداد پیشگام در البرز افزود: پیشگام یک رویداد برای کنش گران و فعالان اجتماعی است که در جریان سازی حل مسئله آموزش های لازم را ببینند و مهارت افزایی برای آنان انجام شود.

 

 

وی ادامه داد: مسائلی که تیم های مختلف گروه های پیشگام در نظر دارند مسائلی است که خود آن ها پیشنهاد داده اند و در ادامه با حضور منتورها و مربیان کار آزموده باید مسئله خود را اثبات کرده و نهایتا طی داوری چالشی امتیاز لازم جهت ورود به مراحل بعدی را کسب نمایند.

 

دبیر طرح ملی پیشگام در استان البرز اظهار کرد: ریشه یابی مسائل و ارائه راهکارهای متناسب و در ادامه حل آن با استفاده از ظرفیت های بومی از راهبرد های این رویداد است، لذا در نهایت اختتامیه ای در کار نیست بلکه افتتاحیه امتداد خواهیم داشت که از تیم های منتخب تجلیل شده و جوایز ارزنده ای اهداء می شود. 

 

 

افتتاحیه امتداد طرح ملی پیشگام

 

لطفی بیان کرد: طرح ملی پیشگام اختتامیه ندارد، بلکه افتتاحیه امتداد داد به این معنا که افراد با ظرفیت هایی که می توانند به میدان بیاورند مسئله و آن دغدغه مورد نظر را حل کنند.

 

وی بیان کرد: مجری اصلی طرح ملی پیشگام، اندیشکده ایتان می باشد که طرح های بزرگی از جمله طرح چک صیادی،طرح کسب کارهای نو از جمله خروجی های این مجموعه بوده و در حال حاضر جریان پیشگام نیز سعی دارد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در استان ها جوانان فعال را شناسایی و یک جریان فعال اجتماعی حل مسئله راه اندازی کند.

 

وی ادامه داد: در این دوره از طرح پیشگام ۸۰۰ نفر از اقشار مختلف فعالان اجتماعی و دانشجویان در استان البرز ثبت نام کردند که از این تعداد براساس مصاحبه ها و آیتم هایی گزینشی حدود ۱۰۰ نفر در قالب ۲۵ تیم وارد عرصه رقابت شدند.

 

کنش گری برای حل مسائل

 

لطفی با اشاره به اهمیت راهکارهایی که کنشگران نسبت به مسئله مورد نظر خود ارائه می دهند، اظهار کرد: جوانان به ویژه کنش گران اجتماعی در این طرح به مهارت حل مسئله می رسند که در امتداد با دبیرخانه دائمی جریان در ارتباط بوده و برای حل ریشه ای مسائل تلاش می کنند. 

 

دبیر طرح ملی پیشگام در استان البرز خاطرنشان کرد: جریان طرح ملی پیشگام در استان البرز برمبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با هدف ورود جوانان مومن انقلابی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است. 

 

 

کد خبر 1132677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha