انتشار ۲ مجموعه شعر در آستارا

تشرینی از انتشار ۲ مجموعه شعر با عنوان‌های«ارغوان» و «دیوان دریا» در بندر آستارا خبر داد.

«شاپور تشرینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: مجموعه شعرهای«ارغوان» و «دیوان دریا» توسط انتشارات بلم منتشر شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه مجموعه شعر«ارغوان» سروده توحید مهدی‌نژاد است، افزود: این مجموعه شعر دربردارنده ۵۹ شعر کلاسیک در قالب‌های غزل و مثنوی است.

 

وی با اشاره به اینکه این مجموعه شعر با مقدمه اکبر اکسیر در  ۱۰۴ صفحه‌ و با قیمت ۳۹ هزار تومان منتشر و راهی بازار شده است، تصریح‌کرد: مهدی‌نژاد متولد ۱۳۲۹ آستارا و بازنشسته‌ نیروی دریایی است و «باران» نام دیگر این شاعر آستارایی است که پیش از این چاپ و روانه بازار شده بود.

 

تشرینی به مجموعه شعر «دیوان دریا» اشاره کرد و گفت: این مجموعه شعر اثر شاعر فقید سبحان دریابیان است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان‌‎اینکه «دیوان دریا» در ۸۴ صفحه منتشر شده است، افزود: این مجموعه دربردارنده‌ ۲۹ شعر کلاسیک و نو شاعر است.

 

وی با اشاره به اینکه انتشاراتی این مجموعه در آغاز در مقدمه‌ای به معرفی زنده‌یاد دریابیان و فعالیت‌های وی در عرصه‌ی تحصیل و تدریس پرداخته شده است، تصریح‌کرد: این کتاب با ویراستاری داوود ملک‌زاده و به قیمت ۳۵ هزار تومان منشتر شده و در کتابفروشی حکیم نظامی آستارا موجود است.

 

تشرینی خاطرنشان‌کرد: زنده‌یاد سبحان دریابیان متولد ۱۳۵۰ روستای تله‌خان آستارا و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی بود و سال‌های پایانی تدریس‌اش را در دبیرستان‌های آستارا سپری می‌کرد، زنده‌یاد دریابیان در سوم دی ماه ۱۳۹۹ در کمال بهت و ناباوری دوستان، همکاران و دانش‌آموزان دعوت حق را لبیک گفت.

کد خبر 1132713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha