شهید سلیمانی نماد و تبلور یک شخصیت تراز انقلابی بود 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: زندگی و شخصیت شهید سلیمانی نماد و تبلور یک شخصیت تراز انقلابی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۰ دی ماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج ‌قاسم سلیمانی، گفت: زندگی و شخصیت شهید سلیمانی نماد و تبلور یک شخصیت تراز انقلابی بود.

امام جمعه عنبرآباد اخلاق، رفتار، مشی و مرام حاج قاسم را آینه‌ای روشن از سیره‌ امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برشمرد و افزود: حاج  ‌قاسم سردار امنیت و صلح بود و هر جا قدم می‌گذاشت برای مردم محروم آن منطقه امنیت، صلح و آرامش دا به ارمغان می‌آورد و برای برقراری امنیت، وحدت و همبستگی مردم عراق آرام و قرار نداشت.

وی با بیان این مطلب که نگاه شهید سلیمانی الهی و متعالی بود، خاطرنشان کرد: هرگاه عده ای از افراد جامعه از مردم عراق گله مند بوده و می گفتند؛ مردم عراق بی وفا هستند و نباید به آنها خدمت کنید، در جواب می‌فرمود؛ مردم عراق میزبان حکومت امام زمان (عج) هستند و باید آنها را برای این میزبانی آماده کنیم.

حجت الاسلام بامری با اشاره به نوع نگاه شهید سلیمانی نسبت به ولی فقیه، ابراز کرد: شهید سلیمانی می فرمود؛ والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت ‌بخیری رابطه قلبی، دلی و حقیقی با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست گرفته ‌است، این رابطه اگر برقرار شد آن وقت است که من رستگار و پیروز شده ام.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که شهید حاج ‌قاسم رمز عاقبت‌ بخیری و عظمت را در تبعیت از ولایت می دانست، ادامه این شهید تنها یک فرمانده نظامی نبود بلکه یک متفکر بزرگ، یک طراح بی‌نظیر، یک دیپلمات انقلابی و ماهر در مذاکرات و یک سیاست‌مدار مؤمن و اندیشمند بود.

وی تاکید کرد: شخصیت‌های بزرگ از سران کشورها مبهوت قدرت و تفکر راهبردی و قدرت اقناع و بیان ایشان می‌شدند، این‌ها فقط حرف نیست بلکه حقیقت است.

حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که نه‌تنها ایران و منطقه مرهون جهاد حاج ‌قاسم و یارانش است حتی اروپا، چین، روسیه و سایر بلاد نیز مدیون ایشان هستند، تصریح کرد: اگر تلاش های شهید سلیمانی در محو داعش نبود امروز اروپا دچار ناامنی‌های بزرگ می‌شد.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در زمان حیاتش گره‌های ناگشوده ای را در عرصه امنیت منطقه و جهان باز کرد و این اعتقاد ما است که اکنون به برکت شهادت، دست‌هایش بیشتر باز شده  و توانش هزاران برابر بیشتر شده ‌است.

وی خون شهید سلیمانی با اشاره به این که خون حاج قاسم، گره‌های بزرگی را در منطقه و جهان باز کرده است، ادامه داد: ماموریت شهید تازه بعد از شهادتش آغاز شده‌ است و همه ما می‌دانیم شهادت این بزرگمرد یک حادثه و اتفاق نبود بلکه یک واقعه بزرگ است.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: ما معتقدیم که خون این شهید، دل‌ها را بیدار کرده و تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند، یکی از آثار سیاسی و ‌اجتماعی خون شهید حاج‌قاسم و یارانش، ایجاد یک اجتماع ملی در کشور بود، اجتماعی که باید یک قرن تلاش می‌کردیم تا شاید تشکیل شود.

خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: آن اجتماع و همبستگی ملی را، احساس تنفر از آمریکا به وجود آورد، این بیداری دل‌ها و احساس ضدیت با آمریکا فتح ‌الفتوح خون سردار حاج ‌قاسم سلیمانی و همرزمانش و همراهانش بود.

وی تاکید کرد: ریخته شدن خون شهید حاج‌قاسم و یارانش، بیش از گذشته خباثت و پستی آمریکا را به کسانی که دشمنی آمریکا را باور نمی‌کردند، نشان داد چرا که عده‌ای سعی داشتند تا احساس ضدیت با آمریکا را در دل مردم خنثی کنند.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: قدرت خون شهید موجب وفاق ملی و ضدیت و نفرت از نظام استکباری جهان شده و موجب شد تا آمریکا با ذلت و خواری افغانستان را ترک کند و امروز شاهد هستیم که به برکت خون پاک این شهدا، بساط استکبار در عراق نیز برچیده می شود.

امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب کا امروز دوران جدیدی در تاریخ بشریت رقم زده شده، ابراز کرد: دوران سلطه جویی آمریکا در جهان و منطقه به برکت خون شهید سردار حاج ‌قاسم و همراهانش، رو به افول است.

وی اظهار کرد: خداوند را شاکریم که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داد، آنها خیال می‌کردند که اگر جسم حاج ‌قاسم را از ما بگیرند کار تمام می‌شود اما می‌گوییم بزودی به برکت خون سردار آسمانی بساط نظام استکباری از عالم بر چیده می شود.

 حجت الاسلام بامری با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار دلها و یارانش، این حضور را بی سابقه دانست و اظهار کرد: جمعیتی قریب ۲۰ میلیون نفر از کاظمین تا کرمان در این تشییع حضور پیدا کردند، شهادت این بزرگمرد و یارانش یک واقعه بیدار کننده و هشدار دهنده بود و مراسم تشییع پیکرش یک مرگ ‌بر آمریکای چندین ‌میلیونی محسوب می‌شود.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که شهادت حاج قاسم و یارانش موجب جهانی شدن مقاومت شد، خاطرنشان کرد: شهادت ایشان جان دوباره ای به انقلاب اسلامی داد و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ تشییع این بزرگمرد ثابت کرد که انقلاب هنوز زنده است و به آن جان تازه داد و درود و رحمت خدا بر این بزرگمرد عالی‌ مقام باد.

وی یادآور شد: یکشنبه آتی مراسم یادواره شهدای شهرستان و یادواره دومین سالگرد شهادت سردار حاج ‌قاسم، برگزار می شود و ان شاءالله مردم ولایتمدار عنبرآباد با حضور در این مراسم، یک بار دیگر با ولایت، شهدا و آرمان های آنها تجدید بیعت می کنند.

حجت الاسلام بامری در خاتمه عنوان کرد: جا دارد از حضور حماسی مردم انقلابی شهرستان عنبرآباد در گرامیداشت حماسه نهم دی تشکر و قدردانی کنم و برای آنها از خداوند متعال ثبات قدم در مسیر حق و صراط مستقیم را مسئلت داریم.

کد خبر 1132748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha