آغاز رسمی برنامه های هفته مقاومت در کرمان

دهم دی ماه ۱۴۰۰ آغاز رسمی برنامه های هفته مقاومت-پاسداشت دومین سالگرد شهادت سپهبدحاج قاسم سلیمانی و یارانش- است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دهم دی ماه 1400 آغاز رسمی برنامه های هفته مقاومت-پاسداشت دومین سالگرد شهادت سپهبدحاج قاسم سلیمانی و یارانش- است.

 

 

این برنامه ها با ترنم دعای ندبه در گلزار شهدای کرمان آغاز شد و قرار است 171 عنوان کلی با زیرعناوین متعدد طی یک هفته در استان اجرا شود.

 

 

در نخستین روز از هفته مقاومت یادواره سردار شهید حاج حسین پورجعفری، یاروفادار حاج قاسم در زادگاه آن شهید در گلباف با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار شد؛ همچنین فاز نخست مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه کوهپایه از توابع کرمان افتتاح شد.

 

 

مراسم افتتاح سامانه ارجاع بیماران نیازمند و رونمایی از پویش خدمت خالصانه به سیره شهدا با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛ برگزاری ویژه برنامه در مسجد امام سجاد بولوار قدس با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد، نخسیتن جشنواره فیلم مستند سلیمان سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و با حضور وزیر بهداشت از دیگر برنامه های قابل ذکر نخستین روز هفته مقاومت است.

 

 

قبل از آغاز هفته مقاومت نیز برنامه های مختلفی در سطح استان برای استقبال از این هفته برگزار شد.

 

 

حضور شخصیت های کشوری و لشکری، زائران داخلی و خارجی، برپایی موکب های متعدد مردمی در گلزار شهدای کرمان برای پذیرایی از زوار شهید سلیمانی و به طور کلی طنین یاد و خاطره فراموش نشدنی سردار دلها در استان از نکات قابل توجه این روزها در کرمان است.

 

 

رویکرد ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امسال برنامه های هفته مقاومت با تمرکز زدایی از مرکز استان « به صورت هر شهرستان یک برنامه محوری و شاخص در کنار سایر برنامه ها» است.

 

 

در مرکز استان به جز چند برنامه شاخص در مصلی امام علی علیه السلام با حضور شخصیت های مهم، مابقی برنامه ها در گلزار شهدا طی سه نوبت صبح، عصر و شب و در بیت الزهرا-موقوفه شهید سلیمانی- صبح ها و عصرها برنامه ریزی شده است؛ ضمن اینکه برخی دانشگاه ها و نهادها نیز برنامه های مجزایی دارند.

 

 

برگزاری صدها برنامه مردمی در جای جای استان کرمان برای پاسداشت شهدای مقاومت، تنها گوشه ای از ارادت این مردم به سردار دلها است.

 

 

مسیر تردد خودرو به گلزار شهدای کرمان تنها تا گنبد جبلیه باز است؛ موج بی سابقه زوار حاج قاسم از شب گذشته وارد استان شده و برای زیارت مزار سردار دلها صف بسته اند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1132782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha