شهید سلیمانی را باید از کلام رهبری شناخت/ ایام شهادت سردار دلها یوم الله است

محمد مارانی گفت: بیان شخصیت و شان حاج قاسم در گفتار ما نمی‌گنجد و باید جایگاه حقیقی او را در کلام رهبری جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «محمد مارانی» از ایام شهادت حاج قاسم به عنوان ایام الله یاد کرد و گفت: همان طور که ایام شهادت ائمه اطهار (ع)، ایام الله است و همواره گرامی داشته می شود باید ایام شهادت شهید سلیمانی نیز گرامی داشته شود.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره خاطرنشان کرد: حاج قاسم تربیت یافته مکتب اسلام و امامین انقلاب اسلامی و حافظ مکتب اسلام بود که در خانواده ای متدین، مذهبی و پاکیزه رشد کرده و به این مقام والا دست یافت.

وی با بیان این مطلب که حاج قاسم عاشق شهادت بود و خود را فرزند عشایر غیور می‌دانست، ابراز کرد: این شهید بزرگوار سربازی در رکاب ولایت بود که در خط مقدم مبارزه با آمریکای جنایتکار ایستاده بود.

مارانی تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) و امامین انقلاب است که امروز به یک فرهنگ برجسته تبدیل شده است.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره عنوان کرد: بیان شخصیت و شان حاج قاسم در گفتار ما نمی‌گنجد و باید جایگاه حقیقی او را در کلام رهبری جستجو کرد.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس آنچه برای لشکر ثارالله و استان های جنوبی مایه برکت شد وجود حاج قاسم سلیمانی و تربیت یافتگان او بود.

مارانی خاطرنشان کرد: تدبیر حاج قاسم در عرصه نظامی بسیار دقیق و فراتر از تصور نیروی‌های خودی و دشمن بود و موفقیت و پیروزی را برای جبهه حق به ارمغان می‌آورد.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره ابراز کرد: حاج قاسم فرماندهی بزرگ و غیور با اندیشه‌ای عمیق و دقیق بود که عظمت لشکر ثارالله و استان های جنوبی در دوران دفاع مقدس مرهون فرماندهی او است.

وی یادآور شد: بسیاری از فرماندهان و سرداران شهید جیرفت همچون شهیدان بینا، پایدار، طیاری، معناصری و مشایخی از یاران شهید سلیمانی بودند.


مارانی تاکید کرد: آنچه که در دفاع مقدس موجب برکت برای استان های کرمان، هرمزگان و سیستان شد، وجود شهید سلیمانی بود.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره ادامه داد: در ۸ سال دفاع مقدس، شهید سلیمانی ماموریت های بسیار سخت در بدترین شرایط را می پذیرفت و به خوبی فرماندهی می کرد.

وی ابراز کرد: برای حاج قاسم در کمک به مظلومین تنها انسانیت مهم بود و هر کجا مظلومی از هر دین و مذهبی نیاز به یاری داشت به او کمک می کرد.

مارانی اضافه کرد: ارادت حاج قاسم به حضرت زهرا (س) بسیار بود و در همه حال به آن حضرت توسل می کرد.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی مدبرانه یک جریانی را مدیریت کرد که برگرفته از خط رهبری بود.

وی یادآور شد: هماهنگ کردن جبهه مقاومت و همسو کردن تفکراتی که مورد ظلم داعش و استکبار جهانی قرار گرفته بودند از تدابیر حاج قاسم است.

مارانی ادامه داد: شهید سلیمانی نه تنها برای نیروی قدس خیر کثیری بود بلکه برای جهان اسلام نیز مایه خیر و برکت بود و چند لشکر را برای اسلام تشکیل داد.

فرمانده قرلرگاه مدینه منوره عنوان کرد: سردار دلها حزب الله را در لبنان و حشد الشعبی را در عراق تشکیل داد که یک نیرو و سرمایه بزرگ برای جهان اسلام است و همچنین انصارالله در یمن، گردان های زینبیون و فاطمیون را در پاکستان و افغانستان تشکیل داد.

وی سپاه را عصاره بسیج دانست و تصریح کرد: شهید سلیمانی به مردم و بسیج معتقد بود خون شهید حاج قاسم قطعا یاری‌گر و پشتیبان جبهه مقاومت است و همواره در کنار نیروهای مقاومت ایستاده است.

 

مارانی در خاتمه گفت: آمریکا برای ماندن به افغانستان آمده بود اما تدبیر حاج قاسم بساط آنها را بر باد داد و علی رغم تمام تلاش های آمریکا، حاج قاسم صحنه‌گردان منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران می‌شود و این اتفاق کمی نیست.

کد خبر 1132803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha