ضرورت اصلاح اقتصاد کشور/ مشکل اساسی در ضعف نظارتی است

حجت الاسلام محمدیان اصلاح نظام بودجه، اصلاح ساختار ارز ترجیحی، اصلاح عدالت گونه توزیع بنزین و اصلاح نظام بانکی را چهار مسئله اصلی و اولویت دار برای اصلاح اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: باید این اولویت بندی اثرات تورمی حداقلی درزندگی مردم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱٠ دی) با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت بی بی دو عالم از همه هیئات و مساجدی که در این ایام زحمت می کشند تا با برگزاری مراسم های عزا سبب تعظیم شعائر الهی شود، قدردانی کرد.



امام جمعه سنگر با بیان اینکه امسال مردم مذهبی و ولایتمدار سنگر همچون گذشته در اقدامی پرشورتر پخت آش نذری حضرت فاطمه زهرا را انجام خواهند داد، افزود: خیلی از روستاهای این بخش نیز قرار است این حرکت حسنه را که مورد استقبال مردم قرار گرفته است، انجام دهند.



وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی، وی را مظهر امید و محور وحدت دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی شاگرد مکتب حضرت امام بود و در این مکتب خانه آنقدر رشد یافت که خود مکتب شد.



محمدیان تصریح کرد: نسل حاضر ما دیدند که مردم عزیز ما با گذشت دو سال از شهادتش چگونه هنوز داغ غم از دست دادن این سردار بزرگ را در دل‌ها زنده نگه داشته اند.



وی تشییع جنازه باشکوه سردار سلیمانی را در طول تاریخ بی سابقه عنوان کرد و گفت:  مراسم های باشکوهی در عراق، ایران و مناطق مختلف شکل گرفت که مقام معظم رهبری فرمودند حاج قاسم را یک مکتب و یک نرم افزار ببینید.



محمدیان ادامه داد: اگر این نرم افزار را در هر جایی حتی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی به کار ببریم در آن منطقه موفق خواهیم شد چرا که این نسخه جواب خواهد داد.



وی اظهار کرد: نسخه حاج قاسم مجاهدت، کاری بدور از شهرت، اخلاص و نگاه فراجناحی است.



وی افزود: حاج قاسم دنبال هیچ جناحی نبود بلکه به دنبال حق و ولایت بود.



محمدیان با تاکید بر ضرورت خواندن وصیت نامه حاج قاسم برای شناخت امال و آرزوها و آشنا شدن با دغدغه‌های وی گفت: حاج قاسم در فرازی از وصیت نامه خود مسئولین و مدیران را خطاب قرار می دهد که با توجه به رعایت  چارچوب قانون اما باید نگاهشان به رهبری باشد.



وی گفت: بعضی وقت ها تاکیدات مکرر رهبری را می بینیم که در مسئله اقتصادی تا چه میزان دغدغه دارند اما بسیار جاها این حرف زمین مانده است.



وی در ادامه به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر سیمرغ اشاره کرد و افزود: این پرتاب در دولت قبلی و دولت قبل تر متوقف شده بود اما در دولت رییسی به آن توجه شده است چرا که امید را در نخبگان، اندیشمندان و جوانان ما زیاد می کند.



محمدیان در خصوص مشکلات اقتصادی که وجود دارد نیز بیان کرد: کسانی هستند که توقع تغییرات محسوس را در طی سه ماه از دولت رئیسی دارند ولی توقع در چندماه انتظارات رو به بالا و خلاف انصاف است.



امام جمعه سنگر اصلاح نظام بودجه، اصلاح ساختار ارز ترجیحی، اصلاح عدالت گونه توزیع بنزین و اصلاح نظام بانکی را چهار مسئله اصلی و اولویت دار برای اصلاح اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: باید این اولویت بندی بر اساس طرحی باشد که اثرات تورمی حداقلی و ملموس در زندگی مردم داشته باشد.



محمدیان ضعف این مملکت را در طول ۴۲ سال ضعف در نظارت دانست و خاطر نشان کرد: کار را به کسانی سپرده ایم که با آرمان های انقلاب فاصله دارند و جهاد عملی ندارند.



وی خواستار استفاده از حضور نهادهای مردمی و انقلابی در نظارت‌ها شد و گفت: اگر با یکدیگر باشیم می‌توانیم از مرحله جنگ اقتصادی که درگیر آن هستیم با موفقیت عبور کنیم.

کد خبر 1132834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha