مطالبه از مسئولان به فرهنگ عمومی تبدیل شود

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه علی رغم نهی مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب ها دخالت می‌کنند، گفت: مطالبه از مسئولان به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان بیان داشت: حماسه 9 دیماه از مصادیق بصیرت و پیوند مردم با امامت و ولایت است.

 

وی افزود: مصداق بارز دیگر بصیرت ، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ او با معرفت و شناخت کامل از موقعیت ایران، جبهه مقاومت و جبهه دشمن و مزدوران آنها در منطقه و با نگاهش به رهبری و اطاعت از فرمان رهبری توانست در پیروزی جبهه مقاومت نقش ویژه‌ای ایفا کند.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به سفر دو روزه به منطقه سیستان افزود: سخنرانی در بین مردم نیمروز و زابل، بازدید از مزرعه انرژی بادی در میل نادر، بازدید از عملیات انتقال آب از چاه نیمه‌ها، جلسه با اصحاب رسانه از جمله برنامه های سفر به  منطقه سیستان بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: مطالبه از مسئولان و پاسخگویی آنها نیز باید یک فرهنگ عمومی باشد و مسئولان باید پاسخگوی مسائل باشند که پاسخگویی باعث آگاهی بیشتر خواهد بود تا مردم از اقدامات صورت گرفته آگاه شوند و موانع کار را بدانند و قانع شوند و مسئولان باید در صورت بروز خطا با شجاعت و صادقانه به اشتباه خود اعتراف کنند و در صدد اصلاح بربیایند که در چنین صورتی بین مردم و مسئولان پیوند ایجاد خواهد شد.

 

وی بیان داشت: مطالبه گری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل و پاسخگویی نیز باید توسط مسئولان باید صورت گیرد.

 

آیت‌الله محامی افزود: مطالبه گری دارای اصول است از جمله اینکه باید مهمترین نیازها و مشکلات را انتخاب و از مسئولان مطالبه کنید تا به تدریج مسائل حل شود زیرا ارائه فهرست بلندبالایی از مشکلات درست نیست و کارساز نخواهد بود و فراموش می شود.

کد خبر 1132835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha