دغدغه مردم دغدغه دولت است/شاهد آغاز سیر نزولی تورم هستیم/ ۱۰ تصمیم در ستاد اقتصادی دولت برای کنترل بورس

آیت الله رئیسی با اشاره به مسئله گرانی و تورم، گفت: از ابتدای دولت تلاش کردیم که در بخش اقتصادی کارهایی انجام شود که تورم زدایی کند و خود دولت تورم ایجاد نکند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نشست خبری آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» با اصحاب رسانه استان قم امشب (جمعه، 10 دی) در مدرسه علمیه امام موسی کاظم علیه‌السلام برگزار شد.

 

در این نشست، آیت الله رئیسی گزارشی از سفر دو روزه هیئت دولت به استان قم و برخی مصوبات شورای اداری استان که شب گذشته برگزار شد، ارائه کرد.

 

در این نشست، دو خبرنگار قمی به بیان پرسش هایی پرداختند که رئیس جمهور به این سؤالات پاسخ گفت.

 

 «فاطمه عسگری» مدیر خبرگزاری شبستان در قم، در سئوالی به موضوع تورم و گرانی در کشور  اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص تورم و گرانی امروز در دیدار با مراجع عظام تقلید بیان شد که گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد، این به زودی مشخصا چه زمانی است؟ دغدغه همه مردم معیشت و تورم است و پاسخ شما خبر خوش برای همه مردم ایران خواهد بود.

 

رئیس جمهور  در پاسخ با اشاره به مسئله گرانی و تورم، عنوان کرد: از ابتدای دولت تلاش کردیم که در بخش اقتصادی کارهایی انجام شود که تورم زدایی کند و خود دولت تورم ایجاد نکند.

 

آیت الله رئیسی ادامه داد: دولت برخی کارها که که منجر به تورم می‌شد، انجام نداد، همچنین افزایش صادرات در کشور به کاهش تورم می‌انجامد، ما تلاش کردیم هزینه‌های دولت بالا نرود و از سوی دیگر، درآمد افزایش پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: هر چه درآمد افزایش پیدا کند و از سوی دیگر شاهد کاهش هزینه‌ها باشیم، موثر است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در کشور، عدم خلق نقدینگی است، تأکید کرد: خلق نقدینگی باعث افزایش تورم می‌شود و یکی از سیاست‌های دولت این بوده که خلق نقدینگی به حداقل ممکن برسد؛ رفتن نقدینگی به سمت تولید می‌تواند آثار تورم زدایی داشته باشد.

 

آیت الله رئیسی بیان داشت: آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد تورمی که شکل صعودی داشت، آغاز سیر نزولی را نشان می‌دهد و امید است این سیر ادامه پیدا کند و به کنترل تورم و سیر نزولی تورم بیانجامد.

 

وی یادآور شد: اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و ستاد کنترل بازار در جهت این است که بازار را کنترل کنند و ما در جلسات دولت به این مسئله تأکید کردیم.

 

رئیس جمهور بیان کرد: هم اکنون که سامانه بازرگان فعال شده، بسیاری از کالاها را با قیمت مصوب دولت توزیع می‌کند که در جهت کنترل قیمت نقش داشته است. این کار آغازی است که می‌تواند آرامش را در بازار به دنبال داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که دستگاه‌های دولتی و مسئول انجام می‌دهند، به دنبال این هستند که وضعیت آرامی در بازار داشته باشیم و میزان کالایی که در بازار وجود دارد، نگران کننده نباشد و هم به قیمت مناسب عرضه شود.

 

عسگری همچنین در سوال دیگری به موضوع بورس اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های دولت که در ابتدا مطرح شد، آرامش در بورس است، درصد زیادی از مردم درگیر این موضوع هستند، این موضوع چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

 

آیت الله رئیسی در پاسخ به مسئله بورس، بیان داشت: در رابطه با بورس در جلسه ستاد اقتصادی دولت بررسی شد که چه راهکارهایی می‌توان ارائه کرد که بورس و سرمایه گذاران بورس آرامش پیدا کنند.

 

آیت الله رئیسی افزود: در ستاد اقتصادی دولت، 10 تصمیم درباره کنترل بورس گرفته شد و در دستور کار قرار گرفت که تا حدودی وضعیت بورس متفاوت شد؛ تلاش این است که بورس برای سهامداران از وضعیت متفاوتی برخوردار شود و فعلا گام‌هایی که دولت برداشته، موثر بوده و باید دنبال شود تا نهایتا نتیجه این شود که مردم و سهامداران به آرامش برسند.

 

وی با بیان اینکه دغدغه مردم، دغدغه دولت است، تصریح کرد: نوسانات طبیعی را می‌توان تحمل کرد اما نوسانات به نحوی که مردم را نگران کند، قابل قبول نیست و این مسئله مورد توجه دولت است تا کار به نحو اطمینان بخشی برسد.

 

تهیه و تنظیم: زهرا قربانی

کد خبر 1132855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha