برگزیدگان کنگره جهانی «محمد (ص)» در جشن مبعث در سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی می شوند

تقوایی گفت: برگزیدگان نخستین دوره کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» در جشن مبعث در سومین حرم اهل بیت (ع) به جهان معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حامد تقوایی»، امروز (جمعه 10 دی) با اشاره به آغاز داوری آثار «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» در جمع خبرنگاران گفت: نخستین دوره این کنگره جهانی در 22 اسفند سال گذشته آغاز به کار کرد و پس از دریافت آثار 40 کشور جهان در 25 رشته ادبی و هنری و پشت سر گذاشتن دور نخست داوری به داوری پایانی رسید.

دبیرکل نخستین دوره کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» افزود: برگزاری این کنگره، کاری فاخر برای به نمایش گذاشتن هنری و ادبی چهره مهربان و انسان ‌دوستانه اسلام و پیامبر مهربانی است.

وی اضافه کرد: پنج هزار و 700 اثر هنری و ادبی در این کنگره داوری شده اند و ارسال تعداد زیاد آثار به یک کنگره بی سابقه و یک رکورد است و نشانه مهر بی ‌پایان پیامبر مهربانی، حضرت محمد (ص) بر دل ‌های بیدار هنرمندان جهان است.

تقوایی تاکید کرد: آثار هنری ارسال شده اکثر رشته‌ های ادبی و هنری، دارای کمیت و کیفیت مناسبی است و داوری کنگره با حضور چهره ‌های برجسته هنرهای تجسمی در خوشنویسی، نقاشی خط و نقاشی، آغاز شد و سایر رشته ‌های هنری و ادبی نیز بر بستر مجازی و توسط چهره ‌های برتر هنری و ادبی کشور داوری می شوند.

وی ادامه داد: برگزیدگان نخستین دوره کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» در جشن مبعث و در آیین پایانی که 10 اسفند امسال در سومین حرم اهل بیت (ع) و پایتخت فرهنگی ایران زمین، برگزار خواهد شد به جهان معرفی خواهند شد.

کد خبر 1132859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha