تحریم ها علیه نظام جمهوری اسلامی پس از فتنه ۸۸ شدت یافت

پورابراهیمی با تأکید بر لزوم تبیین فتنه ۸۸ و اینکه آمریکایی ها با گستاخی و با هجمه زیاد به تحریم فلج کننده علیه ایران ورود کردند، گفت: خیانتی که در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی انجام شد، ریشه در خیانت سران فتنه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی، جمعه شب(۱۰ دی) در ویژه برنامه «بصیرت فاطمی، مکتب سلیمانی» که به مناسبت پاسداشت حماسه نهم دی در مسجد امام سجادعلیه السلام بولوار قدس برگزار شد پورابراهیمی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دومین سالگرد شهادت سردار دلها؛ گفت: استان ما یکپارچه در سوگ‌ است.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این ایام مقارن با نهم دی ماه هم هست؛ روزی که جریان و تفکر نیروهای ولایی، حماسه بزرگی خلق کردند که مسیر انقلاب را تغییر و در بستر واقعی خویش قرار داد؛ افزود: آنچه که امروز انقلاب را در هجمه نابرابر قرار داده، عرصه اقتصادی است زیرا در عرصه‌های مختلف آزمون های بزرگی در انقلاب شکل گرفته که به فضل الهی نه تنها از اقتدار جمهوری اسلامی کم‌ نکرده بلکه بیشتر هم شده است.

 

 

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، فرمانده ای داشتیم که امروز جهان اسلام به او افتخار می کند؛ خاطرنشان کرد: با کمترین امکانات جنگ اداره شد و با تکیه بر ارزش های الهی نتیجه مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس علی رغم جنگ نابرابر به اقتدار تبدیل شد و امروز نظام به عنوان یک قدرت نظامی در منطقه مطرح است.

 

 

پورابراهیمی اظهار کرد: در عرصه علم و دانش امروز افتخار ما این است که نظام در قله های رفیع دانش و علمی قرار گرفته و توانمندی های او زبانزد است و روند این توانایی ها رو به رشد است و در عرصه های مختلف دیگر به همین شکل است.

 

 

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا تمرکز خود را بر فروپاشی نظام از معبر اقتصادی گذاشتند؛ ادامه داد: ریشه مشکلات بر می گردد به سابقه اصلی و آن هم ایستادگی ایران جلوی زیاده خواهی دشمن در منطقه است و اقتصاد ابزاری علیه نظام است که از آن استفاده می کنند که برخی از این موارد به فتنه سال ۸۸ بر می گردد.

 

 

پورابراهیمی با بیان اینکه مسیر حرکت انقلابی در جایگاهی قرار گرفته بود که پیشنهاد مذاکره از طریق کشورهای عربی با ایران داشتند تا بخش عمده خواسته ها و مطالبات را بپذیرند؛ افزود: فتنه ۸۸ و خیانت سران فتنه فقط سیاسی و یا علیه رهبری نبود بلکه بزرگترین جفاها را علیه مقدسات و اسلام انجام دادند.

 

 

وی با تأکید بر لزوم تبیین فتنه ۸۸  و اینکه آمریکایی ها با گستاخی و با هجمه زیاد به تحریم فلج کننده علیه ایران ورود کردند، گفت: در هشت سال دولت قبلی در مذاکرات چه عاید کردند؟ موضوع هسته‌ای بهانه بود برای فشار اقتصادی و علی رغم همه اینها نظام اجازه مذاکره داد و همه تعهدات را هم انجام داد اما دشمن هیچ کاری نکرد و تحریم ها بیشتر شد.

 

 

نماینده مجلس اظهار کرد: برخی ها یادشان رفته جفای آنها بود که کشور به اینجا رسید و برخی به دشمن‌ گرا دادند و خیانتی که در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی انجام شد، ریشه در خیانت سران فتنه دارد و عامل اصلی جریان تحریم ها کسانی نبودند جز سران فتنه که حمایت کردند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ویژگی های انقلاب اسلامی که مبتنی بر نگاه ارزشی و دینی و مکتبی و الهی است که نمونه آن حاج قاسم است، دشمنان تصور می کنند انقلاب را با مشکل و فروپاشی مواجه می کنند اما به فضل الهی این مسیر پرافتخار ادامه دارد و دولت مبتنی بر نگاه ولایی و رهبری در مسیر اصلاح ساختار اقتصادی کشور اقدامات خوبی را انجام می دهد و ما هم در کنار او هستیم تا شاهد خروجی شرایط خوبی باشیم.

 

 

پورابراهیمی تأکید کرد: ما آینده را آینده روشنی برای کشور می دانیم  و باید تلاش و مجاهدت شبانه روزی داشته باشیم و از نگاه غیر کارشناسی پرهیز کنیم و حل مشکلات اقتصادی دور از دسترس نخواهد بود.

کد خبر 1132872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha