دولت باید فکری برای معیشت، وضعیت اقتصادی و زندگی روزمره مردم کند

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برخی از کمبود‌ها و مشکلات در جامعه گفت: دولت باید فکری برای معیشت، وضعیت اقتصادی و زندگی روزمره مردم انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در عصر دومین روز سفرش به قم با رییس و اعضای جامعه مدرسین ، مسئولان برخی نهادهای حوزوی و اعضای مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

 آیت الله حسینی بوشهری در این دیدارگفت: تمامی دستگاه‌ها باید برای بهبود سطح فرهنگ جامعه همکاری کنند و جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز آماده هر گونه همکاری و همراهی در این زمینه است.

 

وی در ادامه به مسئله جمعیت اشاره کرد و افزود: جمعیت مسئله اساسی امروز جامعه ماست و اگر امروز برای حل و رفع آن فکر نکنیم فردا دیگر کاری نمی‌توان کرد.

 

رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: در صورتی که در روند کنونی رشد جمعیت اصلاح نشود سال‌های آینده با جامعه پیری مواجه می‌شویم که مجبوریم از خارج کشور مهاجر بپذیریم.

 

وی همچنین بر ریل گذاری سیاست‌های درست اقتصادی در کشور تاکید کرد و گفت: اگر ریل‌گذاری‌ها به درستی در حوزه اقتصاد صورت گیرد تغییر دولت‌ها باعث آسیب به برنامه‌ها نمی‌شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری به برخی از کمبود‌ها و مشکلات در جامعه پرداخت و گفت: دولت باید فکری برای معیشت، وضعیت اقتصادی و زندگی روزمره مردم انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم وارث شرایط دولت‌های پیشین است خاطرنشان کرد: کسب و کار مردم، تورم و ارزش پول ملی باید در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گیرد.

 

به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم

رییس جمهور در این دیدار ضمن تشکر از زحمات دولت‌ها و مجالس و مدیران پیشین گفت: در شرایط خاصی دولت را تحویل گرفتیم بطوریکه حتی برای پرداخت حقوق مرداد کارکنان دولت با مشکل روبرو بودیم اما در این مدت بدون استقراض از بانک مرکزی حقوقها پرداخت شده است.

 

وی با تشریح تلاشهای دولت در ماههای ابتدایی تحویل گرفتن دولت ، افزود: با انجام واکسیناسیون گسترده شمار فوتی ها اکنون ۲ رقمی شده ، کالاهای اساسی به میزان کافی ذخیره سازی شده، و فروش نفت هم افزایش یافته است.

 

رییسی ایجاد سامانه‌ «بازرگام» را اقدامی موثر و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در بازار کالا کم نداریم و برای کنترل قیمت ها برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است

 

رییس جمهور اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم اعلام کرد و تصریح کرد: تنها بخش دولت که اجازه کلنگ‌زنی دارد وزارت راه و شهرسازی است که باید طرح ملی مسکن را طبق قانون اجرایی کند.

 

وی در خصوص شایعه افزایش نرخ بنزین گفت: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم بلکه در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه‌ بنزین را عدلانه کند که انهم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می شود تا اثار مثبت و منفی انرا دقیق و به صورت میدانی ارزیابی کنیم.

 

 

کد خبر 1132878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha