عاشقانه های مذهبی «نسخه محرمامه» را خاص کرده است

آتشی با بیان اینکه کتاب «نسخه محرمانه» شامل اشعار آیینی و عاشقانه است، گفت: عاشقانه های مذهبی ویژگی منحصر به فرد این کتاب است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: «سیدمحمدصادق آتشی» متولد23 مرداد 1374 در یزد است. وی مدرک کارشناسی روانشناسی و کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی دارد و از سال 1390 به‌صورت جدی وارد وادی شعر شد و توانست در بعضی از جشنواره‌ها و کنگره‌های شعر استانی و کشوری رتبه کسب کند. آتشی در سال 1394 در دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با مقام معظم رهبری، شعر «وحدت اسلامی» را در حضور ایشان خواند. رتبه اول سه دوره جشنواره قند پارسی دانشگاه اصفهان، برگزیدگی جشنواره طنز گوله نمک(قندپهلو)، رتبه اول کنگره شعر دفاع مقدس اصفهان، رتبه اول کنگره امام موسی صدر، رتبه اول سوگواره داغ غزل، برگزیده کنگره قیام مسجدگوهرشاد و منتخب کنگره مجازی شعر وحدت در کارنامه ادبی وی دیده می شود. وی آهنگساز و خواننده نیز هست و بیش از 20 اثر موسیقی با صدای وی منتشر شده است که در جشنواره های مختلف حائز رتبه شده است. در مورد کتاب «نسخه محرمانه» که منتشر شده است، گفتگویی با «سید محمد صادق آتشی» ترتیب دادیم که قسمت نخست آن بدین شرح است:

 

کتاب «نسخه محرمانه» در چه قالبی نوشته شده است؟

کتاب «نسخه محرمانه » مجموعه شعر است.

 

قالب اشعار کتاب «نسخه محرمانه» چیست؟

اشعار «نسخه محرمانه» در قالب های مثنوی، رباعی، چهار پاره و غزل است که البته غزل بیشتر از سایر قالب ها است.

 

موضوع اشعار «نسخه محرمانه» چیست؟

این کتاب شامل اشعار آیینی، سیاسی و عاشقانه است. نسخه محرمانه ابتدا با اشعار آیینی شروع می شود. انتظار، فرج، حضرت علی (ع)، امام زمان (عج)، حضرت فاطمه (س)، وحدت شیعه و سنی، پیامبر اکرم (ص)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، جمکران، شهدای منا، مظلومیت مسلمانان نیجریه، وفات امام خمینی (ره)، امام موسی صدر، امام حسین (ع) و عاشورا، زلزله کرمانشاه و روز دختر عناوین برخی از اشعار نسخه محرمانه است.

این کتاب چند بخش یا فصل دارد؟

 این کتاب سه بخش دارد. در بخش اول 17 شعر آیینی آمده است، بخش دوم شامل اشعار عاشقانه و بخش سوم مجموعه رباعیات است.

 

چقدر طول کشید که «نسخه محرمانه» تدوین و منتشر شود؟

این کتاب ثمره چندین سال شعر گفتن بنده است. اشعاری که از 13-14 سالگی تا حدود 22 سالگی سرودم در این کتاب آمده است.

 

مخاطبان «نسخه محرمانه» چه کسانی هستند؟

مخاطب اصلی این کتاب همه مردم هستند. مخاطب خاص آن در بخش اشعار عاشقانه زوج های جوان و مومن هستند. این کتاب از این نظر خصوصیت منحصر به فردی دارد زیرا دربردارنده عاشقانه های مذهبی است.

 

استقبال از این کتاب چقدر بوده است؟

بنده شغل اصلی ام موسیقی است، خوانندگی و آهنگسازی، شعر را نیز دوست دارم و مسیر موسیقی را با شعر شروع کردم. خیلی پیگیر نشدم که ببینم که استقبال از نسخه محرمانه چقدر است اما بازخورد خوبی به من دادند. عده ای که کتاب را خواندند، راضی بودند و حتی چند نسخه برای دوستان و آشنایان خود تهیه کردند.

 

گفتنی است،کتاب «نسخه محرمانه» اثر  « سید محمد صادق آتشی» مشتمل بر ۱۴۴ صفحه در قطع رقعی به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار کتاب شده است

 

.

کد خبر 1132909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha