هیچ جرمی بالاتر از ناامن کردن جامعه نیست/ از ماجرای غارات دوران امیرالمؤمنین درس بگیریم

خطیب برجسته کشوری با اشاره به ماجرای غارات در دوران حکومت امام علی (ع) و غارت و آتش زدن روستاها در دوران معاویه گفت: هیچ جرمی بالاتر از ناامن کردن جامعه نیست و پیام ماجرای غارات این است که هر کجای دنیا که هستیم باید مسئولیت‌پذیر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان» شب گذشته در مراسم دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به جنگ‌های دوران امام علی (ع) اظهار کرد: بیش از ۲ سال از پنج سال حکومت امام علی (ع) مربوط به دوران غارات است و اگر این دوران نبود سه جنگ جمل، صفین و خوارج نمی‌توانست دولت را تضعیف نمی‌کرد.

 

این سخنران و واعظ کشوری با بیان اینکه باید ماجرای دوران غارات امیرالمؤمنین (ع) را کامل بدانیم ولی تاکنون کتاب‌های تحلیلی در این مورد نوشته نشده است افزود: دلیل این امر این است که جامعه اسلامی با پیام اصلی این دوران مواجه نبوده است.

 

وی اضافه کرد: معاویه بعد از جنگ صفین توانایی مقابله با حضرت علی (ع) را نداشت و از این رو ماجرای غارات را آغاز و طی آن با اعزام گروه‌های نظامی به روستاها دست به انجام عملیات‌هایی جهت غارت و آتش‌زدن روستاها کرد. 

 

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه این ماجرا روستا به روستا انجام شد از این رو به آن ماجرای غارات می‌گویند تصریح کرد: امام علی (ع) به مردم دستور داده بود هر کجا که هستند در مقابل این حملات به دفاع بپردازند.

 

وی با بیان اینکه از نظر نظامی برخورد با تروریست‌ها سخت‌تر از یک گروه منسجم است و هیچ جرمی بالاتر از ناامن کردن جامعه نیست عنوان کرد: پیام ماجرای غارات این است که هر کجای دنیا که هستیم باید مسئولیت‌پذیر باشیم.

 

این خطیب کشوری با اشاره به ایتکه دوران غارات از ما بصیرت و عملکرد صحیح بدون نظارت رهبری را می‌خواهد ابراز کرد: باید هرکجا که هستیم برای عمل به مسئولیت‌ها همچون مالک اشتر با بصیرت و شجاع وارد میدان عمل شویم.

 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ۱۴۰۰ سال بغض تاریخ و مظلومیت امام علی (ع) در دوران غارات را برطرف کرد ادامه داد: در دورانی هستیم که باید مشکلات را با مشارکت جمعی برطرف کرد و مردم خود برای ایجاد توازن و اصلاح امور حرکت و اقدام کنند.

 

حجت‌السالام پناهیان با اشاره به اینکه دولتمردان به باید به صورت شبانه‌روز در خدمت مردم باشند و به مردم نیز میدان دهند اذعان کرد: هر غارت از بیت‌المال نتیجه بی‌مسئولیتی ما است.

 

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر ایجاد حلقه‌های میانی جهت انجام اموری که کار هیچ دستگاه دولتی و رهبری نیست تاکید دارند و منطور ایشان همان احساس مسئولیتی است که در مبارزه با غارات نبود.

 

این سخنران و واعظ کشوری با تاکید بر تقویت فرهنگ تعاون در کشور بیان کرد: راه‌اندازی تعاونی‌ها می‌توان گره‌گشای مشکلات اقتصادی باشد از این رو باید با توسعه فرهنگ تعاون، مردم را در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت دهیم تا خود زمام امور اقتصادی را به دست بگیرند.

 

کد خبر 1132925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha