تکاپوی کانون های مساجد گلستان در برگزاری دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان برنامه های متنوعی را پیش بینی و برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی موهبتی بود که خداوند نه تنها برای ایرانیان بلکه برای جبهه مقاومت و مسلمانان منطقه ارزانی داشت.

 

خیر و برکت این شهید والا مقام به گونه ای است که نام وی هنوز هم با مقاومت و امنیت همراه است و امروز مجاهدان بسیاری هستند که با تاسی از مکتب ایشان در مقابل دشمنان قسم خوزده اسلام می ایستند.

 

 

13 دی، سالروز شهادت این مردم بزرگ است، مردی از تبار سلحشوران عاشورایی، مرد هشت سال دفاع مقدس، مرد جهاد و شهادت، مردی شجاع که از مرگ هیچ هراسی نداشت و شبانه روز در حال مجاهدت بود.

 

بزرگداشت سیره این مجاهد نستوه بهترین و زیباترین کار فرهنگی است که دستگاه های فرهنگی باید به آن اهتمام داشته باشند.

 

 

در استان گلستان نیز از چند روز قبل از سالروز شهادتش برنامه های زیادی تدارک دیه شده است، برخی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز با برنامه ریزی در صدد برگزاری برنامه های متنوعی هستند.

 

از نصب بنر و برشور گرفته تا سخنرانی و نشست های بصیرتی، محافل انس با قرآن، اجرای سرود، دعای ندبه، ایستگاه صلواتی و توزیع بسته های معیشتی.

 

 

برای مثال در کانون فرهنگی و هنری متقین شهرستان علی آباد برنامه هایی از قبیل؛ یادوارهش هدا به همراه نصب بنر و نصب پیام ها و تماثیل حاج قاسم برگزار می شود.

 

در کانون فرهنگی و هنری ولایتمداران گرگان، نشست بصیرتی و روشنگری برگزار خواهد شد.

 

در کانون فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین(ع) گرگان، برگزاری دعای ندبه و مداحی به همراه ایستگاه صلواتی و اهدای ثواب به روح حاج قاسم برگزار می شود.

 

 

کانون فرهنگی و هنری ساجدین گمیشان که از کانون های اهل سنت استان است نسبت به محفل انس با قرآن و اهدای ثواب، تلاوت به روح شهید حاج قاسم سلیمانی همت می گمارند.

 

کانون فرهنگی و هنری سرزمین نور کلاله نیز از کانون های اهل سنت شهرستان کلاله هم با برگزاری محفل انس با قرآن و نصب بنر و بروشور این روز را بزرگ می دارند و از زحمات آن شردار شهید قدردانی می کنند.

 

 

در بسیاری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با گرامیداشت این روز و توزیع بسته های معیشتی، یاد و نام آن سردار آسمانی را گرامی می دارند.

 

همچنین از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان ثواب تلاوت نور در سه شب متوالی منتهی به سالروز شهادت شهید حاج قاسم به روح آن مرد میدان اهدا می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1132949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha