فشار راست‌گرایان صهیونیست برای تخریب گنبد طلایی مسجدی در بیت صفافا

سازمان های راست گرای افراطی رژیم صهیونیستی خواستار تخریب فوری گنبد طلایی مسجد «الرحمن» در بیت صفافا شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «قدس پرس»، سازمان های راست گرای افرطی اسرائیلی روز جمعه (10 دی ماه) در پیامی به شهرداری اشغالگران در قدس اشغالی خواستار تخریب گنبد طلایی یکی از مساجد در شهر بیت صفافا جنوب شرق قدس شدند.

 

شبکه هفت عبری اعلام کرد: گروهی از اعضای سازمان های راست گرای اسرائیلی به شهرداری نامه نوشته و در آن گفته اند که نمی خواهند این منطقه به حرم شریف تبدیل شود و قدس به مکه مکرمه تبدیل شود.

 

این سازمان های راست گرای افراطی اسرائیل مدعی شده اند: ساخت گنبدی طلایی بر روی مسجد بیت صفافا، شبیه به قبه الصخره، «تلاشی از سوی فلسطینی ها برای نشان دادن این شهر به عنوان بخشی از مجموعه مقدس در بیت المقدس است و به این ترتیب می خواهند ورود به شهر را برای ما ممنوع کنند.

 

این گروه همچنین گفتند: فلسطینیان بر روی مسجد الاقصی نام حرم شریف گذاشته اند و خیلی ها نمی دانند مفهوم آن چیست و عرب ها می خواهند درباره آن تحقیق کنند.

 

این گروه در ادامه نیز مدعی شد: شیخ رائد صلاح و عکرمه صبری می خواهند قدس را همچون مکه و مدینه منوره بکنند و به آن قداست بدهند تا به این ترتیب تنها مسلمانان حق ورود به آن را داشته باشند.

 

این درحالی است که شهرداری شغالگران نیمه ماه گذشته دستور تخریب گنبد مسجد الحرمن در روستای بیت صفافا را که اخیرا مرمت شده است، صادر کرده بود.

 

محمد علیان، یکی از بزرگان روستای بیت صفافا گفت: شهرداری صهیونیست ها در شهر قدس اشغالی به صورت شفاهی تهدید کرده است که گنبد مسجد الرحمن را واقع در این روستا تخریب می کند.

 

این درحالی است که مسجد الرحمن اخیرا توسط کمیته مساجد مرمت شده است. وی افزود: این مسجد، یکی از چهار مسجدی است که در خیابان توحید واقع شده است و عمر این مسجد از عمر رژیم صهیونیستی بیشتر است.

 

وی افزود: شهرداری رژیم صهیونیستی به صورت شفاهی تهدید کرده است و در رادیو عبری نیز خبر تخریب گنبد طلایی این مسجد اعلام شده است و گفته اند که شهرک نشینان از این مسجد شکایت کرده و خواستار محاکمه عاملان مرمت این مسجد شده اند.

کد خبر 1132961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha