افتتاح مجتمع فکری و فرهنگی روضه حیدریه در نجف اشرف

دبیرخانه آستان مطهر علوی از پایان کار مجتمع فکری و فرهنگی روضه حیدریه درچارچوب پروژه صحن حضرت فاطمه(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، دکتر سلیم الجصانی، عضو شورای اداری آستان مطهر علوی گفت: مجتمع فکری و فرهنگی روضه حیدریه از مهم ترین و بزرگ ترین ساختمان های موجود در  پروژه طرح صحن فاطمه (ع) است . این مجتمع مجموعه از تخصص های فکری، رسانه ای و قرآنی را در برمی گیرد.

الجصانی افزود: این ساختمان شامل کتابخانه جهانی است که براساس ویژگی های سبک معماری ممتاز اسلامی ساماندهی شده است و بزرگ ترین کتابخانه از نظر ظرفیت گنجایش بیش از یک میلیون جلد کتاب در خاورمیانه به شمار می آید. این کتابخانه خدمات خود را به دانشجویان و استادان حوزه علمیه و دانشگاه و پژوهشگران ارایه خواهد داد.

 

از سوی دیگر، مهندس محمد عبدالکریم، از بخش امور مهندسی و فنی گفت: ساختمان مجتمع فکری و فرهنگی روضه حیدریه مساحت سه هزار و 700 متر مربع است. این ساختمان شامل پنج طبقه است که هر طبقه خدمات مخصوص خود را دارد. این کتابخانه عمومی در این مجتمع می تواند بیش از یک میلیون کتاب گنجایش داشته باشد و به همه امکانات موجود برای خدمت به پژوهشگران مجهز است.

وی افزود: این ساختمان شامل یک سالن تئاترمخصوص، سالن همایش ها و سمینارها با ظرفیت 120 نفر، یک سالن مطالعه بزرگ و کتابخانه الکترونیکی، بخش سمعی و بصری و بخشی برای ناشنوایان، مرکز مخصوص برای مراقبت نسخه های خطی قدیمی و فروشگاه کتاب، روزنامه و مجله است.

 

مساحت کل صحن حضرت فاطمه(ع) بیش از 62 هزار متر مربع است که بخش بزرگ آن متعلق به زیارت و عبادت است که مساحت آن بیش از 32 هزار متر مربع است.

کد خبر 1133024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha