راه اندازی تست تشخیص آنفولانزا در آزمایشگاه مولکولی کرونا جهرم

رحمانیان گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا و همزمان شدن آن با بیماری کرونا تست تشخیص بیماری آنفلوآنزا (پی سی آر) را در آزمایشگاه تشخیص مولکولی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (شنبه ۱۱ دی) به خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا و همزمان شدن آن با بیماری کرونا تست تشخیص بیماری آنفلوآنزا (پی سی آر) را در آزمایشگاه تشخیص مولکولی راه اندازی شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود:  از آنجا که علائم این دو بیماری در بسیاری از موارد شبیه یکدیگر است،  تشخیص و افتراق دقیق دو ویروس آنفلوانزا و کووید از هم، به متخصصین عفونی کمک می کند تا مناسبترین درمان را برای بیماران انتخاب کنند.

 

وی بیان کرد: تا قبل از این نمونه های آنفلوآنزا برای تشخیص به شیراز ارسال می شد با راه اندازی این تست، دانشگاه از ارسال نمونه به شیراز بی نیاز شده است.

 

به گفته رحمانیان بیمارانی هستند که همزمان به هر دو ویروس آنفلوآنزا  و کووید مبتلا می شوند که تشخیص به موقع آن در درمان بیماران بسیار حیاتی و مهم است.

 

وی عنوان کرد: در روز های گذشته چندین نمونه تشخیص بیماری آنفلوآنزا به آزمایشگاه ارسال و به عنوان آنفولانزا تشخیص و به ثبت رسیده است.

کد خبر 1133029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha