راه اندازی کسب و کارهای خلاق در عرصه هنر اهمیت ویژه دارد

رجبی گفت: راه اندازی کسب و کارهای خلاق در عرصه هنر، اهمیت ویژه ای دارد و از فواید برگزاری رویدادهای شتاب می توان به انتخاب ایده های برتر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمد رجبی»، امروز (شنبه 11 دی) در مراسم اختتامیه نخستین رویداد شتاب فضای مجازی و کسب و کارهای هنری که توسط مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر «فاضل فرهیخته» برگزار شد، گفت: راه اندازی کسب و کارهای خلاق در عرصه هنر، اهمیت ویژه ای دارد.

رئیس اداره حمایت از فعالیت های پژوهشی و فناوری واحد استانی فارس افزود: از امتیازات رویداد شتاب فضای مجازی و کسب و کارهای هنری می توان به ارائه خدمات مشاوره ای به صاحبان ایده جهت راه اندازی کسب و کار، ایجاد تسهیلات لازم در گرفتن مجوزهای تجاری سازی ایده، استقرار در مرکز نوآوری و برقراری ارتباط بین ایده پرداز و سرمایه داران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: از فواید برگزاری رویدادهای شتاب می توان به انتخاب ایده های برتر اشاره کرد که فرصت و زمینه رشد آنها در پی شناسایی فراهم خواهد شد.

رجبی اعلام کرد: اختتامیه نخستین رویداد شتاب فضای مجازی و کسب و کارهای هنری  با هدف یافت و عملی سازی ایده های برتر جهت رونق کسب و کارهای هنری در فضای مجازی در سه محور نقش هنر در توسعه و رونق اقتصادی، نرم افزارهای مرتبط با کسب و کارهای هنری و فضای مجازی و اقتصاد هنر به صورت مجازی و حضوری در محل مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر «فاضل فریخته» برگزار شد.

خاطر نشان می شود، از 40 ایده ارسال شده به دبیرخانه این رویداد، پنج ایده از دانشجویان شامل  «سعید طاوسی» با عنوان ایده سامانه جامع و یکپارچه خدمات هنری، «مرجان کیوان پور» با عنوان ایده احیا، حفظ و گسترش کاشی هفت رنگ مکتب شیراز در معماری داخلی و خارجی، «محمد مهدی رودکی» با عنوان ایده مستند سازی تاریخ تصویری ایران در قالب فایل وکتور، «حجت سعادت طلب» با عنوان ایده وب سایت آموزشی استودیو خلاق و «سید حمیدرضا سادات» با عنوان ایده تلویزیون لیدوما انتخاب شدند و به مدت پنج ساعت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

از این پنج ایده، سه ایده برتر با عناوین مستند سازی تاریخ تصویری ایران در قالب فایل وکتور، احیا، حفظ و گسترش کاشی هفت رنگ مکتب شیراز در معماری داخلی و خارجی و تلویزیون اینترنتی لیدوما به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند و در پایان از صاحبان ایده ها تجلیل و برای آغاز فعالیت های آنها نیز راهنمایی های لازم ارائه شد.

کد خبر 1133059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha