حمایت از قشرهای کم‌درآمد جامعه رویکرد دولت و مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱

محمدیاری حمایت از قشرهای کم‌درآمد جامعه را رویکرد دولت و مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ ذکر کرد و گفت: در بودجه سال آینده ردیف‌هایی برای نهادهای حمایتی در نظر گرفته و مجلس سعی می‌کند با بررسی وضعیت نسبت به ارتقاء این اعتبارات اقدام کند.

«حسن محمدیاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه تاکنون جلسات مشترکی توسط کمیسیون تلفیق مجلس با نهادهای حمایتی به منظور بررسی مفاد لایحه بودجه 1401 برگزار شده است اظهار داشت: نگاه و رویکرد مجلس و دولت این است که نهایتا بتوانیم از قشرهای ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه حمایت مؤثری به عمل آوریم.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس یکی از شعارهای اصلی مجلس یازدهم را توجه به دهک‌های کم‌برخوردار و کم‌درآمد جامعه خواند و با بیان اینکه با توجه به آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، مجلس تاکنون قدم‌های خوبی را در این حوزه برداشته است عنوان کرد: یکی از اهداف ما این است که با نگاه به همین رویکرد، اعتبارات مرتبط با دستگاه‌های حمایتی افزایش پیدا کند.

 

محمدیاری با تاکید بر اینکه هدف اشاره شده توسط کمیسیون اجتماعی و کمیسیون تلفیق مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 1401 به جد پیگیری می‌شود تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده ردیف‌هایی را برای نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته است و مجلس هم سعی می‌کند با بررسی وضعیت نسبت به ارتقاء این اعتبارات اقدام کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس در ادامه به دیدار و رایزنی خود با اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف پیگیری مشکلات و نیازهای مناطق روستایی حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: از نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتظار داریم به شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال توجه جدی‌تری داشته باشد.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم تخصیص اعتبار برای تعیین تکلیف و تکمیل طرح‌های هادی روستایی ابراز داشت: سرعت بخشیدن به روند آسفالت مسیرهای مواصلاتی و راه‌های روستایی، نوسازی شبکه معابر روستایی و شهری، احداث، بازسازی و ترمیم جاده‌های حوزه انتخابیه از جمله اولیه‌ترین مواردی است که انجام آن را از بنیاد مسکن انتظار داریم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان استمرار اجرای پروژه‌های مسکن‌سازی برای محرومین در شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌ها اعطای تسهیلات ویژه به اقشار کم بضاعت و محروم از دیگر مواردی است که تحقق آن را انتظار داشته و برای عملیاتی شدن آن پیگیری‌های لازم را در سطح ملی و استانی انجام می‌دهیم.

کد خبر 1133063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha