اندیشه های علامه مصباح  ترسیم راه تحقق گام دوم انقلاب است

تقوی با اشاره به اینکه به تعبیرعلامه مصباح (ره) باید مسلمان آگاه تربیت شود، گفت: اندیشه های علامه مصباح می تواند ترسیم راهی برای رسیدن به افق های پیش رو در گام دوم انقلاب باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی تقوی» امروز(11 دی) در در همایش تخصصی میراث فکری و اجتماعی مصباح که به همت قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین (ع) در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز دومین همایش استانی پیرامون گرامیدا یاد و راه علامه مصباح یزدی را در استان به همت قرار گاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع) برگزار شده است.

 

وی افزود: این همایش استانی به صورت جهادی و براساس وظیفه شناسی برگزار شده است.

 

فرمانده قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع)، بیان کرد: همایش استانی و تخصصی میراث فکری و اجتماعی علامه مصباح گامی در جهت شکافتن بذر اندیشه های متعالی آن فقیه مجاهد در جامعه است.

 

وی  ادامه داد: اشاعه اندیشه های متعالی مصباح در جامعه می تواند گامی باشد که همه مدیریت ها، پژوهش ها و... در مسیر حرکت به سوی ظهور قرار گیرد.

 

تقوی خاطرنشان کرد: همه ما می دانیم که ادعای وظیفه نسبت به دیونی که برگردن ماست امری واجب است و در این بین علامه مصباح حق بزرگی بر گردن همه ما دارد.

 

وی تصریح کرد: وظیفه واجب ما نسبت به علامه مصباح، شناختن ودرک اندیشه های متعالی ایشان و پیاده کردن آن در مجرای مدیریتی، نگرشی، خدماتی و ... است.

 

فرمانده قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع) بیان کرد:دستان پشت  پرده با همکاری استکبار جهانی می خواهند برچهره انقلاب، نخبگان، ملت ایران، مسئولان  از دو شعار و اصل مهم انقلاب غافل گردند.

 

وی ادامه داد: آنان می خواهند اولا گام دوم انقلاب به فراموشی سپرده شود، که در این مورد قرآن به ما هشدار می دهد که مراقب باشید به عق باز نگردید.

 

تقوی بیان کرد: آنان همچنین  می خواهند اندیشه های فیلسوف و فقیه مجاهد مرحوم علامه مصباح یزدی مورد غفلت قرار گیرد و آن را در فضای بسته تئوری نگه دارند که این حیلیه بسیار خطرناکی است.

 

وی افزود:همه ما خصوصا مسئولان باید بدانیم و مراقب  باشیم که در گام دوم انقلاب هدف چیست و نردبان رسیدن به هدف کدام است و از دهه گذشته عبرت بگیریم چراکه خداوند متعال  در قرآن کریم سیر در تاریخ را زمینه سازمعرفت و افزایش بصیرت می داند.

 

تقوی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب اندیشه های علامه مصباح می تواند ترسیم راهی برای رسیدن به افق های پیش رو باشد.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرماید:نام هر کوی و برزن را با نام یک شهید آراستیم تا فراموشمان  نشود در این امنیت و آسایش از گذرگاه خون کدام شهید می گذریم.

 

تقوی افزود: با تفکر در این سخن رهبری به این اندیشه رسیدم که در چله دوم انقلاب هر مسئول باید میزش را با نام یک شهید آذین بندد تا فراموش نشود که از صدقه سر چه کسانی اینک  بر صندلی مدیریت نشسته است و قرار است با آن چه به دست آورد و کجا رود.

 

فرمانده قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع) افزود: به تعبیر علامه مصباح (ره) باید تلاش کرد که مسلمان آگاه تربیت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از وظایف مهم همه ما خصوصا مسئولان میدان دادن به جوانان و نوجوانان مستعد برای تربیت در این مسیر است تا آینده انقلاب ما با خلاء  مدیریت عالم و انقلابی روبرو نشود.

 

تقوی با تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه در لرستان، افزود: ایشان آگاهانه و مدبرانه از آغاز تاسیس قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع) از این قرارگاه حمایت دارندو با هدایت های عالمانه خود همواره قوت قلب اعضای این قرار هستند.

کد خبر 1133132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha