کتاب «اثر و استحاله» در دانشگاه سوره نقد و بررسی می شود

دانشکده هنر با همکاری دانشکده فرهنگ و ارتباطات و معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، در دومین فصل از جلسات «دوشنبه‌های نقد کتاب سوره»، روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰، به‌نقد و بررسی کتاب «اثر و استحاله» می‌پردازد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری،  دانشکده هنر با همکاری دانشکده فرهنگ و ارتباطات و معاونت پژوهشی دانشگاه، دومین فصل از جلسات «دوشنبه‌های نقد کتاب سوره» را برگزار می‌کنند. در هفتمین نشست از فصل دوم این برنامه کتاب « اثر و استحاله » نوشته «جوئل آیزینگر» با ترجمه «حسن خوبدل» و «زهرا داور زنی» به بحث گذاشته خواهد شد. جوئل آیزینگر در این کتاب که محصول رسالۀ دکترای اوست، به چالش میان نظریات و نقدهای مدرن و پست‌مدرن در باب عکاسی، درون دو مفهوم «اثر» (Trace) و «استحاله» (Transformation) که برساختۀ خود اوست پرداخته است. «اثر» اشاره به توانمندی‌های رسانۀ عکاسی در راستای عینیت و «آنجا بودگی» است و «استحاله»، توان این رسانه در به هم ریختن عینیت و تلاش از گریز از آن در راستای بیانگری و ذهنیت.

در این جلسه «محمد خدادادی مترجم زاده» درباره کتاب به سخنرانی کرده و درباره ویژگی‌های کتاب برای استفاده در بستر آموزشی سخن خواهد گفت. دبیری نشست را نیز کامران شریفی بر عهده دارد.

این نشست دوشنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۸ در آدرس https://sibad.soore.ac.ir/v/show/bookreview برگزار می‌شود و ورود عموم علاقه‌مندان آزاد است.

سلسله نشست‌های «دوشنبه‌های نقد کتاب سوره» در راستای اهداف پژوهشی و آموزشی دانشکده هنر دانشگاه سوره متناسب با گروه‌های آموزشی دایر در دانشکده با انتخاب مکتوبات مناسب می‌کوشد تا زمینه‌های گسترش علم و آشنایی دانشجویان را با صاحب‌نظران گسترش دهد. این نشست‌ها به‌صورت برخط برگزارشده و در فصل اول توانست علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کند. دوره جدید نیز برای ۱۲ جلسه برنامه‌ریزی‌شده است و حوزه‌هایی همچون ادبیات نمایشی، نمایش، عکاسی، فلسفه و نظریه هنر، انیمیشین، هنر اسلامی، نقاشی و گرافیک را دربر خواهد گرفت.

در هر جلسه برای اینکه علاقه‌مندان فرصت مرور کتاب را داشته باشند کتاب هفته بعد معرفی و از پوستر آن رونمایی می‌شود.

کد خبر 1133138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha