هنوز بودجه چاپ کتاب برای سومین کنگره شعر بین المللی «خاتم سلیمانی» تامین نشده است

شفیعی گفت: هنوز بودجه چاپ کتاب را نداریم و کتاب سومین کنگره شعر بین المللی «خاتم سلیمانی» و این کتاب با ۵۰ نسخه رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خلیل شفیعی»، امروز (شنبه 11 دی) در نشست خبری معرفی برگزیدگان سومین کنگره شعر بین المللی «خاتم سلیمانی»، گفت: اگر پشتیبانی رسانه های خبری نبود کار پیش نمی رفت، این کنگره یک حرکت مردمی است و نهادها هم از این حرکت پشتیبانی کردند.

دبیر سومین کنگره شعر بین المللی «خاتم سلیمانی» اضافه کرد: حدود یک هزار و 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید و آثار کدگذاری شد و داوران با خیال راحت بدون اینکه بدانند آثار مربوط به چه کسی است، داوری کردند.

وی با اشاره به اینکه با آثار زیادی در بخش کردی، لری و آذری هم به دست رسید، تاکید کرد: «شبنم فرضی زاده» در بخش آذری زبانان به عنوان نفر اول معرفی شد و 80 اثر خوانش تصویری به این جشنواره ارائه شده است.

شفیعی با تاکید بر اینکه فیلم شعرخوانی ها را روی اینستاگرام قرار دادیم و حتی عکس سردار را نگذاشتیم بعد از اینکه 18 فیلم آپلود کرده بودیم که آن صفحه کاملا بعد از 6 ساعت حذف شد، اظهار کرد: شاعران از سه ساله تا 85 ساله برای این کنگره شعر ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه هنوز بودجه چاپ کتاب را نداریم و این کتاب با 50 نسخه رونمایی می شود، اضافه کرد: با مشقت بسیار زیاد هزینه ها برای برگزاری مراسم تامین کنیم و مردم و خیرین برای معرفی فرهنگ همکاری کنند و نیاز به حمایت های مردمی داریم و پول چاپ کتاب شعر «سردار سلیمانی» را نداریم، برای چاپ کتاب 300 صفحه ای بودجه ندارد از دولت انتظار ندارم چون آنان بودجه تعریف شده دارند و باید خیرین از هنرمندان حمایت کنند و از هنرمندان حمایت کنید.

شفیعی افزود: دهمین روز شهادت شهید سلیمانی اولین کنگره برگزار شد که یک رکورد به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه هزینه های زیادی برای ترانه شعر «شیراز» انجام شد ولی این از نظر من نمره 2 داشت، شهرداری چه به شاعران شیراز بها نداد، کسی می تواند شاعران شیراز را با دیگر نقاط کشور مقایسه کند، اظهار کرد: چرا صدا و سیمای مرکز فارس برترین چهره های ادبی و هنری را به کشور معرفی نکرده است، استاد نقاشی، استاد «گلشن قربانی» را به کشور معرفی نکردید و مجبور است در خانه اجاره ای زندگی می کرد.

کد خبر 1133142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha