حضرت فاطمه (س)خاندان اهل بیت(ع) و امامت را جاودانه کرد

حجت الاسلام جاودان گفت: زمانی که برای گرفتن بیعت اجباری از امیر مومنان امام علی(ع)آمده بودند.حضرت زهرا(س) با وجود لطمه های که خورده بود وارد میدان شد؛ در واقع حرکت او سبب شد که نتوانند از امیر مومنان امام علی (ع) بیعت زوری بگیرند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان، در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع بازار تهران برگزار شد، به سخنرانی پرداخته و با اشاره به ابعاد نامه امیر مومنان امام علی(ع) به ابوبکر گفت: خداوند درباره اعمال صغیر، اعمال کبیره و در مورد همه چیز از بندگانش سوال می کند؛ بنابراین انسانی که به خداوند عالم اعتقاد دارد برای کوچکترین کاری که در طی روز انجام می دهد ریزبین می شود چراکه باید یک دلیل معقول برای انجام آن کار داشته باشد.

 

استاد اخلاق در خصوص بعد دیگر نامه اعمال انسان، ادامه داد:  هر کاری که انجام می دهید تابع نماز است؛ زیرا  قبول شدن اعمال هر فرد به نحوه نماز خواندن او بستگی دارد.

 

حجت‌الاسلام جاودان گفت: پیامبران الهی برای هدایت انسانها آمده اند و بعضی بر دیگری برتری و درجه بالاتری دارند. در واقع تاریخ ادیان آسمانی حرفها و سخنها تکرار می شود. اگر خدا می خواست و اراده کرده بود بعد از رحلت پیامبر(ص) اختلافی به وجود نمی‌آمد و به جنگ منتهی نمی شد.

 

وی ادامه داد: بعد از رحلت پیغمبر اسلام (ص) مردم به دو دسته تقسیم شدند. عده ای به امید رسیدن به ریاست مسلمان شده بودند. هر چند حضرت محمد(ص)در سفر حج الوداع در عرفات اولین اجتماع همگانی از دوازده خلیفه صحبت کرده بود. اسلام سربلند است و هیچ دشمنی نمی تواند بر آن غلبه کند.

 

استاد اخلاق گفت: اگر خدا می‌خواست می توانست آنها را به راه راست هدایت کند. اما این یک امتحان است و جبری در کار نیست که همه با زور وارد بهشت شوند؛ چراکه به همراه انبیاء الهی(ع) کتاب راهنما فرستاده شده است که با استفاده از این قوانین می توان اختلافات از جمله ارث، معاملات و غیره را حل و فصل کرد.

 

حجت‌الاسلام جاودان گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)عده ای از مسلمانان بر اساس قواعد اعراب یک خلیفه برای اسلام انتخاب کردند که دارای اخلاقیات و آداب عربی بود. شعارشان عربی شده بود و بر اساس شعار قبیله حکومت تشکیل دادند در حالی که دین اسلام راه درست حکومت را به تمامی مسلمانان نشان داده بود. کسی که به گذشته برمی گردد به خودش ضرر می کند.

 

استاد اخلاق افزود: شاکران از نعمتهای پروردگار تشکر می کنند. امیر مومنان امام علی(ع) و هر کسی که همراه او باشد جزو شاکران محسوب می‌شوند و هرگز به گذشته و فرهنگ جاهلیت عربی باز نمی گردند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که برای گرفتن بیعت اجباری از امیر مومنان امام علی(ع)آمده بودند.حضرت زهرا(س) با وجود لطمه های که خورده بود وارد میدان شد؛ در واقع حرکت او سبب شد که نتوانند از امیر مومنان امام علی (ع) بیعت زوری بگیرند و خاندان اهل بیت(ع) و امامت جاودانه شد.

کد خبر 1133165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha