برگزاری مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی  و دومین سالگرد شهادت سردار دلها در بجنورد

مراسم سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی و نیز دومین سالروز شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی به همت بچه های کانون فرهنگی هنری مسجد بقیه الله بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بچه مسجدی های فعال در مسجد بقیه الله بجنورد در همتی جمعی و خودجوش، در آستانه ایام فاطمیه و نیز در پیش بودن دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین  سالگرد رحلت عالم ربانی و جلیل القدر، آیت الله مصباح یزدی، مراسم بزرگداشت این دو چهره ماندگار را برگزار کردند.

 

این مراسم با اکران فیلم مستند سینمایی «آن زمستان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «احمد شریف زاده» که فصلی از زندگی مرحوم آیت الله مصباح یزدی را روایت می‌کند، همراه بود.

 

حجت الاسلام «علی رضاییان» یکی از اساتید موسسه امام خمینی (ره) و از شاگردان برجسته علامه مصباح یزدی، نقشه راه و نجات را توحید معرفی و با استناد به احادیث و آیاتی،  آن را به کشتی نجات  توصیف کرد و گفت: کفار می خواستند برای مقابله با تبیین توحید و توقف دسترسی به دریای آن،  چند راه از جمله اینکه نقشه را جا به جا کنند و یا نقشه خوان را تغییر دهند و در امور هدایت کشتی اختلال ایجاد کنند، اما حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به ویژه با خطبه فدکیه در برابرشان ایستاد و  به عنوان مدافع توحید، قدعلم کرد.

 

وی با اشاره به شخصیت و تلاش های علامه مصباح یزدی و نیز شهید سلیمانی به عنوان رهروانی صدیق فاطمی گفت: علما همچون  آن علامه بزرگ، تمام زندگیشان را در راه فهم خود از توحید و فهماندن اهمیت آن به جامعه صرف کردند و شهدا به ویژه شهید سلیمانی نیز تربیت یافتگان مکتب علما و آموزه های فاطمی بودند و جان را در راه نشر توحید عملی و سیره فاطمی فدا کردند.

 

 

کد خبر 1133174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha