بیش از ۷۰ درصد موارد فوتی تحت پوشش واکسیناسیون نبودند

رحمانیان گفت: بیش از ۷۰ درصد موارد فوتی در جهرم تحت پوشش واکسیناسیون نبودند و این آمار به معنای لزوم انجام واکسیناسیون در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (شنبه ۱۱ دی) در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کرونا گفت: بیش از ۷۰ درصد موارد فوتی تحت پوشش واکسیناسیون نبودند و این آمار به معنای لزوم انجام واکسیناسیون در جامعه است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، افزود: «اومیکرون» قدرت سرایت آن ده ها برابر جهش های دیگر این بیماری است اما خوشبختانه موارد فوتی این جهش در کشورهای سرایت پیدا کرده پایین بوده است.

 

وی بیان کرد: مشکل کمبود واکسن در شهرستان نداریم و تنها واکسن استرازنکا تا دو‌ سه‌ روز آینده به اتمام می رسد که منتظر ارسال محموله جدید این واکسن هستیم.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در بخش ها سیمکان و کردیان بسیار بالاتر از شهر جهرم بوده است، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم برای افرادی که امکان حضور در مراکز تزریق واکسن نداریم به صورت سیار تیم ارسال کنیم.

 

وی گفت: افرادی که برای عدم تزریق واکسن تبلیغ می کنند قطعا یک گناه نابخشودنی است چرا که هیچ منبع علمی برای عدم واکسیناسیون وجود ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: تقاضا داریم تمام مراسمات پیش رو با رعایت کامل تمام دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهرستان برگزار شود.

 

«مهدی نیکفر» نیز گفت:‌ واکسیناسیون دانش آموزان در جهرم وضعیت مطلوبی دارد و آمار واکسیناسیون جامعه هدف (دانش آموزان بالای ۱۲ سال) بالای ۹۷ درصد است.

 

مدیر آموزش و‌ پرورش شهرستان جهرم اظهار کرد:‌ فردا، مدارس در جهرم به صورت کامل تعطیل نیست و فعالیت حضوری نخواهند داشت و فعالیت خود را به صورت غیرحضوری دنبال خواهند کرد.

 

کد خبر 1133190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha