ارادت به اهل بیت (ع) از ویژگی های مکتب شهید سلیمانی است

حجت الاسلام مهدوی گفت: شهید سلیمانی مدافع محرومان بود و به اهل بیت (ع) نیز ارادت ویژه داشت که از ویژگی های مکتب وی است و اندیشه وی به ایجاد یک مکتب منجر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد مهدوی»، امروز (شنبه 11 دی) در نشست تبیین اندیشه های مکتب حاج «قاسم سلیمانی» و بزرگداشت حماسه نهم دی که به میزبانی بیمارستان «حضرت علی اصغر(ع)» در شیراز برگزار شد، گفت: اندیشه شهید حاج «قاسم سلیمانی» تبدیل به یک مکتب شد و مقام معظم رهبری عنوان «مکتب» را تنها در خصوص شهید سلیمانی به کار برده اند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از کادر درمان به عنوان سنگرداران خط مقدم جبهه سلامت افزود: عنوان «مکتب» به یک فکر و اندیشه جامع اختصاص داده می شود و یک جهان بینی است که راهکار ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: مکتب اسلام برای تمام نیازهای بشر راهکار دارد و پیروزی حق بر باطل، علم بر جهل، عقل بر ظلمت، تقوا بر بی بند و باری و انسانیت بر حیوانیت را دنبال می کند.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: شهید سلیمانی در مقابل هیچ ظلمی سر تعظیم فرو نیاورد و جز برای خدا سجده نکرد و در تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی خود، توحید باوری داشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مدافع محرومان بود و به اهل بیت (ع) نیز ارادت ویژه داشت که از ویژگی های مکتب وی است و اندیشه وی به ایجاد یک مکتب منجر شد.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: شهید سلیمانی ظرفیت روحی بسیار بالا و عرفان و معنویت داشت که در یک مکتب توحیدی کامل می شود و تکلیف محور بود.

وی با تاکید بر مفهوم «بصیرت» نیز گفت: بصیرت به معنای شناخت درست شرایط و اقدام به موقع با شناخت وظیفه است و کادر درمان در میدان مبارزه با بحران کرونا با بصیرت عمل کرده است.

کد خبر 1133216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha