۵۵بقعه شاخص استان میزبان سوگواره یاس نبوی

حجت الاسلام واحدی از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۵۵ بقعه متبرکه استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت و سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع خبرنگاران از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۵۵بقعه متبرکه این استان خبرداد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: ویژه برنامه یاس نبوی که برای این ایام در استان تدارک دیده است با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و حضور گسترده عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برای دهه دوم فاطمیه نیز در بقاع شاخص برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این برنامه ها از ۱۳دی‌ماه آغاز می شود و تا ۱۷ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این ویژه برنامه ها در قالب برنامه های فرهنگی با دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح استانی و کشوری اجرا می شود، خاطر نشان کرد: در امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) با سخنرانی حجت الاسلام مرادی، در امام زاده محمد عابد (ع)مشهد میقان  با سخنرانی حجت الاسلام ساجدی، و در امامزاده اسحاق (ع)ساوه با سخنرانی حجت الاسلام اسلامی  و در سایر بقاع نیز  این برنامه ها با سخنرانان و مداحان استانی و کشوری برگزار می شود.

 

برپایی نمایشگاه بصیرت و مقاومت در بقاع متبرکه استان

 

حجت الاسلام واحدی برپایی نمایشگاه بصیرت و مقاومت در بقاع متبرکه استان را از دیگر برنامه های این ایام دانست و گفت: این نمایشگاه به منظور گرامیداشت ۹ دی و به یاد سردار سلیمانی از ۹ دی‌ماه آغاز و تا ۱۹ دی‌ماه در بقاع شاخص استان دایر است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی این نمایشگاه را شامل غرفه هایی روایت گری، عفاف و حجاب، مشاوره خانواده، عرضه محصولات فرهنگی و ... دانست.

 

وی اعزام مبلغ به روستاها و مناطق محروم را از دیگر برنامه ها ایام فاطمیه دانست و ادامه داد: ۶۳ مبلغ بومی و اعزامی  نسبت به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) و همچنین بصیرت افزایی وتقویت جبهه مقاومت فعالیت خواهند داشت.

 

اجرای طرح «تبرکات فاطمی» همزمان با ایام شهادت

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سیره و منش فاطمی باید در جامعه ترویج شود، ادامه دادامید است بتوانیم با این برنامه ها گام موثری در راستای ترویج فرهنگ و منش فاطمی در جامعه برداریم.

 

حجت الاسلام واحدی در پایان به اجرای طرح «تبرکات فاطمی» نیز اشاره کرد و گفت: در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا (س)، بسته‌های غذایی به‌نام «تبرکات فاطمی» در ایام سوگواری فاطمیه به خانواده‌های کم برخورداری توزیع می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: این تبرکات از محل نذورات مردمی و نیات موقوفات تهیه شده است.

کد خبر 1133222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha