بهره وری محوری کلید رشد و توسعه استان است/ ایجاد انگیزه در کارکنان برای خدمت عامل افزایش بهره وری است

بهرام نیا با بیان اینکه مهم ترین عامل در امر بهره وری، عامل نیروی انسانی است، گفت: ایجاد انگیزه برای پرسنل که احساس تعلق سازمانی داشته و فراهم کردن محیط مناسب برای کارکنان و ارباب رجوع لازمه بهره وری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، شامگاه (۱۱ دی) در  جلسه ستاد بهره وری استان، اظهار کرد: بهره وری آنچه خروجی این جلسه خواهد بود بهره وری به معنای دستیابی به خدمات و تولید بیشتر به بهترین وجه بدون هیچ گونه  تغییری در کیفیت است.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه ادارات و دستگاه های اجرایی سطح استان و شهرستان ها همه سهیم در رسیدن به بهره وری هستند، افزود: در سال آینده درآمد و هزینه استان، در راستای همین بهره وری تعریف شده است و اگر ما بهره وری بیشتری داشته باشم، به همان نسبت نیز در راستای توسعه استان  در زمینه های مختلف از جمله تولید و اشتغال گام بر خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه حدود ۳.۶ درصد از رشد استان در سال آینده مربوط به مقوله بهره وری است، افزود: بیت الغزل مدیران دستگاه های اجرایی استان این است که اگر  می خوهیم به بهره وری و راندمان بالا در استان برسیم،  لازمه آن این است که در همه دستگاه ها و نهادها، پرسنل دلداده و دلباخته  کار بوده  و دارای انگیزه برای کار کردن باشند.

 

 استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مهم ترین  عامل در امر بهره وری، عامل نیروی انسانی است، گفت: لازم است که دوره آموزشی در خصوص چرخه بهره وری برای مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان برگزار شود.

بهرام نیا با اشاره به اینکه سیمای ظاهری ساختمان برخی از دستگاه های اجرایی استان باید تغییر پیدا کند، ابراز کرد:  اگر می خواهیم بهره وری را در ادارت بالا ببریم لازمه آن این است که محیط کار را  برای پرسنل به بهترین وجه با کمترین هزینه فراهم کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد انگیزه برای پرسنل که احساس تعلق سازمانی داشته و فراهم کردن محیط مناسب برای کارکنان و ارباب رجوع  لازمه بهره وری است، تصریح کرد: فراهم کردن محیط مناسب برای کارکنان و ارباب رجوع نوعی سرمایه گذاری و ایجاد نشاط در بین کارکنان برای خدمت به ارباب رجوع است.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: در جلسات بعدی گزارشات به صورت متقن ارائه شود که شفاف و روشن به لحاظ کمی باشد و میزان بهره روی و ظرفیت هایی که منجر به بهره وری مشخص شده و ارائه گردد.

 

وی با بیان اینکه  برای رشد و توسعه استان باید به سمت بهره وری محوری مسیر را تغییر بدهیم، ابراز کرد:  در لایحه بودجه  ۱۴۰۱، اختصاص اعتبار و منابع از ردیف محور به سمت برنامه محوری حرکت کرده است، مصرف بی رویه نهادهای تولید مانند انرژی و آب بر خلاف بهره وری است.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای در رونق و ایجاد فضای کسب و کار، یکی از مهم ترین امور برای دستیابی به این هدف، توجه ویژه به مقوله بهره وری است.

 

 

کد خبر 1133232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha