هدیه ای از سردار

بعد از دریافت لباس هایی مشابه لباس هایی که سردار سلیمانی در جبهه های مختلف سوریه بر تن داشتند، هر وقت با مشکلی مواجه شده یا احساس دلتنگی می کنم، لباس های اهدایی سردار را بر تن کرده و احساس سبکی و غرور به من دست می دهد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ سردار شهید قاسم سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی است. این شهید بزرگوار زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت.

 

آیه 23 سوره احزاب مبنی بر اینکه در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند، مصداق بارزی از سردار دل ها است. دشمنان نظام حضور و دلاورمردی این سردار رشید را برنتافته و در نهایت بامداد جمعه 13 دی 1398 در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به دو خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان در این حمله مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

 

سردار سلیمانی در سال 1335 در شهرستان رابُر استان کرمان به دنیا آمد و در دوران کودکی و نوجوانی در کنار پدر به کار بنایی مشغول بود و در سال های جوانی در سازمان آب کرمان، پیمانکار یکی از بخش های آن شد. او پس از تشکیل سپاه و پیوستن به این نهاد در سال 1360 به عنوان فرمانده لشکر 41 ثارالله منصوب شد. این سردار شهید در بسیاری از عملیات ها شامل والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج و...به عنوان فرمانده عملیات حضور داشتند و پس از پایان یافتن جنگ به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. سردار سلیمانی در بهمن 1389 از طرف مقام معظم رهبری درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را دریافت کرد. سردار سلیمانی تا زمان شهادت به عنوان فرمانده در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

 

 

پس از شهادت سردار سلیمانی در 13 دی 1398 در حمله تروریستی پهپاد آمریکایی تشییع پیکر سردار دل‌‌ها فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه همرزمان شهیدش در این حمله تروریستی از 14 تا 18 دی ماه در شهرهای کاظمین، بغداد، نجف، کربلا، اهواز، مشهد، تهران و قم انجام شد و در نهایت در نیمه شب 18 دی در گلزار شهدای کرمان در کنار همسنگران و دوستان شهیدش آرمید.

 

به بهانه دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار سلیمانی یکی از کسبه بازار بیرجند از صنف طلا فروشان که در مراسم تشییع این شهید والا مقام شرکت داشته است، در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه سردار سلیمانی در اوج عزت شربت شهادت را نوشید، از روز 13 دی ماه 1398 به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب نام برد.

 

«مهدی هاشمی» با بیان اینکه هر هفته صبح جمعه برای تهیه نان گرم از خانه خارج می شوم،‌ گفت: 13 دی سال 1398 برای تهیه حلیم از خانه بیرون رفتم هنوز به مقصد نرسیده بودم که توسط یکی از دوستان متوجه شهادت سردار سلیمانی شدم از خرید نان و حلیم صرف نظر کرده و با ناراحتی فراوان به منزل برگشتم. درست است توفیق زیارت سردار سلیمانی را از نزدیک نداشتم اما بارها رشادت مردی های سردار را در تلویزیون مشاهده کرده بودم در آن هنگام و در اوج ناراحتی سخنان سردار سلیمانی در مورد یکی از دختران بی حجاب مبنی بر اینکه این دختر جزو خانواده ما است و ما باید او را بپذیریم یا زمانی که در خصوص دو نعمت سلامت و امنیت در نماز جمعه زاهدان صحبت می کردند مانند فیلمی از جلوی چشمانم عبور می کرد و لحظه به لحظه از فقدان سردار متأثرتر می شدم.

 

 

شهادت بزرگ مردی همچون سردار سلیمانی غیر قابل باور بود. چند روز بعد آن قرار شد با 24 نفر از همکاران در مراسم تشییع سردار در کرمان شرکت کنیم برای تهیه اتوبوس با مشکلات زیادی روبرو شدیم. در نهایت قرار شد یک دستگاه اتوبوس با نرخ بالاتر ما را به کرمان ببرد زمان رفتن فرا رسید اما فقط 10 نفر از همکاران بازاری برای اعزام به کرمان اعلام آمادگی کردند. بر اساس پیش بینی های انجام شده کرایه اتوبوس به صورت رفت و برگشت پرداخت شده بود پس از رفتن به ترمینال با 13 نفر عازم کرمان شدیم موقع نماز صبح به نزدیک کرمان رسیدیم صدها اوتوبوس در مسیر ورود به کرمان قرار داشتند تا نزدیکی ترمینال با اتوبوس رفته و برای رسیدن به میدان آزادی کرمان محل تشییع پیکر شهید سلیمانی حدود 4 تا 5 کیلومتر را پیاده طی کردیم.

 

هر لحظه بر تعداد مردم افزوده می شد و قیامتی بر پا شده بود سیل عظیم جمعیت به نحوی بود که حدود 20 تا 25 متر بدون راه رفتن و برخورد کفشهایمان به زمین بر روی هوا و توسط خیل عظیم جمعیت به جلو حرکت کردیم در این بین احساس کردم بند ساعتم باز شده است. سیل جمعیت به نحوی بود که قادر نبودم با دست دیگرم بند ساعت را ببندم و فقط پنجه دستم را برای جلوگیری از سقوط ساعت باز کردم.

 

شدت و تعداد جمعیت هر لحظه زیاد و زیادتر می شد.در کنار ما چند دختر نوجوان قرار داشتند وقتی با توجه به سن و سالشان از آنها سوال کردیم در این خیل جمعیت چه می کنند در پاسخ گفتند می خواستیم در تشییع پیکر سردار حضور داشته باشیم اما تا به خود آمدیم توسط جمعیت به این قسمت هدایت شدیم.

 

 

رفتن به راست و چپ از توان ما خارج شده بود و توسط موج جمعیت و بدون هیچ اراده ای به جلو حرکت می کردیم کم کم ناخواسته وارد یکی از خیابان فرعی شدیم پس از ورود شاهد پرواز هلوکوپترها بر فراز آسمان بودیم وقتی علت را جویا شدیم اعلام شد تعداد زیادی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر سردار بین جمعیت زیر دست و پا فوت شده اند. به همین دلیل مراسم تشییع به وقت دیگر موکول و مراسم منتفی شد از آنجایی که اتوبوس به صورت رفت و برگشت در اختیار ما بود به سمت اتوبوس برای برگشت به بیرجند حرکت کردیم در طول مسیر تریلی از سوی شرکت کاشی میبد در حال توزیع کاشی با تصویر سردار سلیمانی نظر ما را به خود جلب کرد و باعث شد همراه دوستان به یادگار تصویر سردار را گرفته و با خود به بیرجند بیاوریم. سیل زیاد جمعیت در آن روز باعث آنتن دهی ضعیف تلفن های همراه شده بود و این عامل باعث نگرانی خانواده شرکت کنندگان در مراسم شده بود.

 

به این ترتیب به بیرجند برگشتیم چند ماه بعد از مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی دو جوان به مغازه آمده و سراغ مرا گرفتند پس از معرفی یک دست لباس و یک جفت کفش به من هدیه کردند. لباس هایی شبیه لباس های سردار در جبهه، جالب آنکه هیچگاه متوجه حکمت اهدای لباس و کفش شبیه پوشش سردار سلیمانی نشدم و این تحفه را به عنوان هدیه ای از سردار پذیرا شدم.

 

 

هاشمی که با یادآوری خاطرات گذشته بسیار متأثر شده است، گریزی به سخنان یکی از دوستان شرکت کننده  اش بعد از برگشت از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی زد و افزود: بنا به گفته دوستان پس از بازگشت از کرمان و شرکت در مراسم، گره و مشکلات زندگی حل شد و کارها روی غلتک افتاد.

 

وی تأکید کرد: بعد از اهدای لباس هایی مشابه لباس هایی که سردار در جبهه های مختلف سوریه، ایران و... بر تن داشتند، هر وقت با مشکلی مواجه شده یا احساس دلتنگی می کنم برای رفع دلتنگی، لباس های اهدایی سردار را بر تن کرده و احساس سبکی و غرور به من دست می دهد.

 

مهدی هاشمی در انتها با بیان اینکه رفتن به مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی کاملا به دلخواه و با هزینه شخصی توسط افراد انجام شد، افزود: 45 روز پس از مراسم تشییع بیماری کرونا همگیر و مدارس، دانشگاه ها و... تعطیل شدند و این اتفاقات نشان از عظمت و بزرگی خداوند، خلوص نیت سردار دلها و... دارد تا مراسم تشییع با بیشترین جمعیت و به بهترین نحو برگزار شود.   

 

 

 

 

کد خبر 1133272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha