مبنای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باورهای دینی و ایمانی است

ذوالنوری با اشاره به اهمیت جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در جریان محور مقاومت گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برمبنای باورهای دینی و ایمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « مجتبی ذوالنوری» با حضور در آیین گرامیداشت روز بصیرت و دومین سالگرد شهادت سردار دلها که با همت شورای ائتلاف انقلاب استانی البرز در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد گفت: روحیات معنوی شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت او را بسیار ارزشمند و ممتاز کرده بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: معرفت به جایگاه والای شهید سلیمانی با شناخت کلی از روند حماسه آفرینی آن شهید والامقام در طول هشت سال دوران دفاع مقدس مشخص می شود.

 

به گفته وی، شهید سلیمانی با بهره مندی از معارف دینی همواره در عرصه های مختلف حضور داشت که نمونه آن آزادسازی مهران است آنجا که دشمن سه بار مهران را از ما گرفت، همچنین در جریان عملیات والفجر، بیت المقدس، فتح المبین و رمضان از جمله آن ها است.

 

وی ادامه داد: استراتژی صدام در سال 65 با عنوان دفاع متحرک تغییر کرد و علت این تغییر این بود که متوجه عملیات بسیج و متمرکز و سازمان دفاعی و نظامی از نیروهای آموزش دیده تا اقدامات زمان بَر است.

 

نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استراتژی دفاع متحرک در زمان خط درگیری از تقاطع مرز ایران، ترکیه و عراق شروع می شود و تا شمال خلیج فارس دهنه اروند رود است.

 

وی با اشاره به اینکه شهر مهران یکی از مناطق تحت اشغال منافقان در زمان جنگ تحمیل بود عنوان کرد: برای آزادسازی شهر مهران نیرو و امکانات لازم را نداشتیم و نیاز به 70 گردان نیرو برای آزادسازی داشتیم و این در حالی بود که نیروهایمان را در تک و پاتک ها هزینه کرده بودیم و تنها 23 گردان برایمان باقی مانده بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این شرایط پاسخ شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که « من 2 گردان دارم که خوب برای امام حسین(ع) اشک می ریزند» همین هم شد و در نهایت طی عملیات آزادسازی مهران بر قلاویزان عمل کرد.

 

ذوالنوری بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی رسالت و اهداف خود را پس از جنگ تمام شده ندید بلکه با حضور در نیروی قدس بستری را برای عمق بخشی بیرونی برای نظام، انقلاب اسلامی، سازماندهی و جان دادن نهضت های آزادی بخش فراهم کرد.

 

به گفته وی، شهید حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت را در سوریه و عراق جریان داد و با شناسایی و نفوذ زمینه پیروزی رزمندگان مقاومت را در مقابل نیروهای تکفیری و داعشی فراهم کرد.

 

نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیش از 17 هزار شهید از ملت ایران توسط دنیای استکبار با تحریم، عملیات روانی، هجوم تبلیغات فرهنگی، تجهیز، تسلیح و پشتیبانی گروه های ضد انقلاب گرفته شد و در این میان با هدایت و روشنگری شهید حاج قاسم سلیمانی نتوانست مردم ایران را تسلیم و انقلاب را متوقف کند.

 

 

کد خبر 1133312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha