بصیرت مکتب فکری حاج قاسم بود

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: سردار سلیمانی همواره مطیع و پیرو محض ولایت و رهبری بود به نحوی که همیشه سعی می‌کرد منویات رهبری به صورت دقیق، کامل و بدون کمترین دخل و تصرفی اجرا و عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، غلام‌محمد طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در آستانه دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی ، حاج قاسم سلیمانی را از بزرگترین و پرسابقه‌ترین فرماندهان نظامی دانست که دشمنان ایران و اسلام را به بن‌بست کشانده بود و هیچ راه تنفسی برای آنها نگذاشته بود.

وی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سال‌ها با مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم کاری کرد که در عین حال که فرمانده ای محبوب و مهربان در میان مردم ایران و مسلمانان آزاده جهان است، دشمنان و مستکبرین از شنیدن نام ایشان وحشت دارند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی شخصیت کم نظیری بود که با شهادتش مکتب و جریان فکری سلیمانی متولد شد.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید سینه به سینه در نسل‌های جدید جریان داشته باشد، افزود: جامعه اسلامی نیاز به الگویی با عنوان مکتب شهید سلیمانی که رهبری به کرات به آن اشاره و تاکید کرده اند، دارد که این مکتب دارای شاخص هایی است که همه باید از آن بهره مند شویم.

طاهری ولایت پذیری را شاخص ترین ویژگی مکتب حاج قاسم دانست و گفت: سردار سلیمانی همواره مطیع و پیرو محض ولایت و رهبری بود به نحوی که همیشه سعی می‌کرد منویات رهبری به صورت دقیق، کامل و بدون کمترین دخل و تصرفی اجرا و عملیاتی شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اخلاص، به عنوان یکی دیگر از ویژگیهای برجسته مکتب سلیمانی همواره زبانزد خاص و عام بود و خداوند به واسطه همین اخلاص و تقوا، عنایت ویژه ای به این شهید والامقام داشت و سردار سیلمانی نیز تنها برای رضای حق، کار و تلاش می‌کرد.

طاهری با بیان اینکه از دیگر شاخصه‌های مکتب حاج قاسم، مراقبت از حدود شرعی در میدان نبرد و فعالیت‌های روزانه بود، گفت: مکتب شهید سلیمانی، امروز در سراسر جهان مریدان و پیروان زیادی دارد چراکه خون پاک این سردار موجب وحدت و انسجام بیشتر ملت ایران و عراق و همدلی فرماندهان محور مقاومت برای مقابله با استکبار جهانی شده است.

وی مکتب حاج قاسم را مکتب بصیرت دانست و افزود: اگر بخواهیم یک انسان تراز تمدن نوین اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم، الگوی ما سردار سلیمانی است و به تعبیر مقام معظم رهبری، حاج قاسم یکی از پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی(ره) و شاگرد برجسته آن مکتب است.

طاهری مهم ترین دستاورد مکتب حاج قاسم سلیمانی را تشکیل و تقویت هسته‌های مقاومت اسلامی در منطقه و نفوذ قدرتمندانه و عزتمندانه گفتمان امامین انقلاب در بین کشورهای اسلامی و منطقه و نقش بر آب کردن تمام نقشه‌های دشمن، بویژه نقشه‌های دولت تروریست پرور آمریکا و متحدانش در منطقه در ایجاد خاورمیانه جدید دانست و افزود: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش که توسط آمریکای جنایتکار و تروریست پرور رقم خورد نه تنها نقشه ها و نیات شوم استکبار را برای جهان اسلام آشکارتر کرد بلکه همبستگی، اتحاد و مقاومت مسلمانان جهان را استحکام بخشید.

وی گفت: استکبار جهانی که پس از دهه‌ ها حضور نامشروع و نامبارک در منطقه، همچنان مورد نفرت ملت‌های منطقه است، فرزند برومند ایران اسلامی و فرمانده بزرگ مقاومت را ناجوانمردانه به شهادت رساند تا شاید بتواند گوشه‌ای از شکست‌های خویش از ملت‌های منطقه را جبران کند، اما غافل از اینکه با ریخته شدن خون شهدای مقاومت نه تنها دستاوردی نصیب استکبار جهانی نخواهد شد، بلکه این جنایات، روند شکست و اضمحلال آمریکای تروریست پرور را تسریع می‌کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: شهادت سردار سليماني، ابو مهدي المهندس و همراهان ایشان، نه تنها از ظرفيت محور مقاومت نکاست، بلكه از یکسو محيط داخلي ايران را سرشار از انسجام و وحدت ملي كرد و از سوی دیگر راهبرد و گفتمان مقاومت را برجسته تر ساخت.

طاهری تصریح کرد سردارشهید حاج قاسم سلیمانی درجنگ میان اسلام و کفر، به مستکبران جهان نشان داد که هویت پوشالی آنها درهم شکستنی است و با مجاهدت، ایثارو مقاومت جانانه می توان برابر قدرت ها چیره شد و به آنها درسی داد که درآن نجات محرومان و مظلومان و نابودی ظلم و ستم و استبداد جنایتکاران نهفته است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: امروز از قطره قطره خون حاج قاسم لاله‌هایی رشد کرده که گوش به فرمان رهبر حکیمی هستند که اگر فرمان دهد، آمریکا و اسرائیل را به خاک و خون خواهند کشید.

وی گفت: حزب موتلفه اسلامی استان سیستان وبلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار بزرگ سپاه اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با شهدا، امام شهدا و ملت شریف ایران اسلامی تجدید عهد، و اعلام می‌کند آماده است تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) از آرمان های نظام مقدس اسلامی با قدرت محافظت کرده و راه پر رهرو شهدا به ویژه شهدای مقاومت را ادامه دهد؛ باشد که این مرز و بوم و جهان اسلام از لوث وجود مستکبران و متجاوزان پاک شود.

 

کد خبر 1133340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha