شهید سلیمانی پرورش‌یافته مسجد تراز انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین الگو برای آزادی‌خواهان عالم است گفت: سردار دل‌ها پرورش‌یافته مسجد تراز انقلاب اسلامی بود و تحرکات و فعالیت‌های انقلابی خود را از مسجد آغاز کرد.

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، سردار شهید قاسم سلیمانی را مصداق آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم دانست و اظهار کرد: در این آیه آمده، آنها که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند، خدای رحمان آنها را در نظر خلق و حق محبوب می‌گرداند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: شهید سلیمانی علاوه بر ایمان راسخ به اسلام ناب محمدی و مذهب تشیع، دارای ابعاد اخلاقی و عملی فراوان مانند ولایتمداری، ایجاد وحدت بین اقوام و مذاهب، مردم‌داری، خلق احسن، شجاعت، توجه ویژه به خانواده شهدا، تکریم یادگاران دفاع مقدس و رزمندگان مدافع حرم، استکبارستیزی و دفاع از مظلومان به‌ویژه در مساله فلسطین بود.

 

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بهترین الگو برای آزادی‌خواهان عالم است اذعان کرد: سردار دل‌ها در عصر ما به عنوان نماد و الگوی بین‌المللی دفاع از مظلومان و ستیز با مستکبران شناخته شده است.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اينکه شهید سلیمانی با ظالمان عالم و داعش به عنوان مظهر ظلم به مبارزه پرداخت و در این راه آرزوی شهادت کرد ادامه داد: سردار بزرگ جبهه مقاومت در مقابل فرزندان شهدا، ایتام و مظلومان، خاضع و خاشع بود.

 

وی با اشاره به اینکه هدف استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی خاموش کردن خورشید مقاومت در سراسر جهان بود اما از این غافل شدند که شهید سلیمانی و یاران وی، پرورش‌یافته مکتب فاطمی و حسینی هستند عنوان کرد: همواره با شهادت بزرگان، جبهه مقاومت مقاوم‌تر از گذشته در پی تحقق آرمان‌های الهی خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان بیان کرد: با شهادت سردار سلیمانی، جریان‌های نوظهور آزادی‌خواه در عالم به خود آمده و در برابر استکبار جهانی اعلام موجودیت کردند و همچنان این جریانات انقلابی خود را نمایان می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش‌یافته مسجد تراز انقلاب اسلامی بود و تحرکات و فعالیت‌های انقلابی خود را از مسجد آغاز کرد یاد آور شد: پس از گذشت ۲ سال از شهادت جانسوز این شهید بزرگوار، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با بصیرت‌افزایی و فراگیری مکتب شهید سلیمانی، در رشد و تعالی بچه‌های مسجد نقش مهمی را ایفا کنند.

 

کد خبر 1133385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha