قالیبافان خراسان شمالی ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: امسال ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به حدود ۲۵۰ نفر از قالیبافان استان پرداخت شده است.

«حسین حاجی بگلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه قالیبافان خراسان شمالی ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند، اظهارداشت: سال قبل اعتبارات اشتغال در حوزه فرش دو میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۳ میلیارد تومان رسیده است. 

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه امسال هشت هزار و ۹۱۴ مجوز مشاغل خانگی استان صادر شده، افزود: در این استان ۱۳ هزار نفر از قالیبافان استان دارای گواهینامه صلاحیت فنی هستند و دو هزار و ۶۲۵ نفر از مزایای بیمه اجتماعی بهره مند شدند.

 

حاجی بگلو با بیان اینکه در استان ۱۲۰ کارگاه غیرمتمرکز و ۱۰ کارگاه متمرکز قالی بافی وجود دارد و ۲۶ هزار بافنده فعال در این صنعت مشغول به بافت قالی هستند، افزود: در استان هشت اتحادیه صنفی، ۱۱ شرکت تعاونی فرش دستباف و یک تشکل مردم نهاد در زمینه فرش تشکیل شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: امسال ۲۶ هزار مترمربع فرش در استان تولید شده که ۶۰ درصد از آن صادر شده و مابقی در داخل کشور به فروش رفته است.

 

کد خبر 1133461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha