اولویت های فرهنگی شناسایی شوند/  لزوم اهدای بسته های تشویقی برای ترویج کتابخوانی

عباسی با تاکید بر لزوم شناسایی اولویت های فرهنگی گیلان گفت: باید بسترهای فرهنگی استان را توسعه و رونق داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز(یک‌شنبه، ۱۲ دی) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان در سالن الغدیر استانداری با تسلیت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم همواره متوسل به حضرت زهرا(س) بود و این توسل جز لاینفک اعتقادات دینی ماست.

 

استاندار گیلان در ادامه با اشاره با پیشینه فرهنگی گیلان و افتخارات این استان در حوزه های فرهنگی اظهارکرد: گیلان امروز وارث انسان‌های فرهیخته ای است که در دامان خود انسان های بزرگی را پرورش داده اند و این استان به لحاظ نیروی انسانی بسیار غنی است.

 

وی با اشاره به ۱۲ دی روز رشت، کتابخانه مرکزی رشت را نماد فرهنگی استان دانست و افزود: باید بسترهای فرهنگی استان را توسعه و رونق داد.

 

عباسی با بیان اینکه تقویت کتابخوانی ناهنجاری ها را از بین برده و زیبایی ها را جایگزین زشتی ها می کند تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی دارای وظایف حقیقی و حقوقی هستیم و باید بدان عمل کنیم و بنده در روزهای آینده کتاب هایی را به کتابخانه های استان اهدا می کنم.

 

وی با انتقاد از دستگاه های اجرایی که سهم فرهنگی خود را ادا نمی کنند تصریح کرد: شهرداری ها موظف به پرداخت سهم نیم درصد خود و رفع مشکلات پروژه های فرهنگی هستند.

 

استاندار گیلان تعامل بین دستگاهی را موجب تسریع پروژه ها دانست و بیان کرد: باید ریسک کرد و پروژه ها را معطل برخی قوانین و مشکلات که با تعامل درون دستگاهی و در چارچوب قانون مرتفع می شود،  نکرد.

 

وی خطاب به مدیران استان که باید جهادی عمل کنند و همواره در میدان باشند تصریح کرد: باید از حداقل اعتبارات حداکثر بهره وری را داشت.


عباسی خواستار مجهز شدن کتابخانه مرکزی رشت به تجهیزات به روز و فناوری های نوین شد و گفت: این کتابخانه متعلق به گیلان و آبروی استان است و باید برخوردار از منابع غنی و تجهیزات مدرن باشد.

 

وی بر بروز رسانی تجهیزات کتابخانه های عمومی همه شهرستان های استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید بسته های تشویقی برای اهدای کتاب های مهم و مرجع از سوی مردم به کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی در نظرگرفت تا همگان برخوردار از این منابع شوند.

کد خبر 1133515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha