علو مقام حضرت زهرا (س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نیست

امام جمعه موقت شهر دیواندره گفت: علو مقام حضرت زهرا (س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نیست و در تمامی اعصار جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا سید امجد قضایی امام جمعه موقت شهر دیواندره در گفتمانی که با موضوع فرهنگ فاطمی و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در دبیرستان دخترانه عصمت شهر زرینه برگزار شد، اظهار کرد: علو مقام حضرت زهرا (س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نیست و در تمامی اعصار جریان دارد.

 

قضایی ضمن بیان سخنانی در باب شخصیت والای حضرت فاطمه(س) گفت: آن حضرت در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است رسول اکرم (ص) در مورد ایشان می‌فرمایند: فاطمه سرور زنان جهانیان است.

 

وی تصریح کرد: اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی شده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌ زدنی است و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ زنان عصر خویش بوده است، ولی علو مقام حضرت زهرا (س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نیست و در تمامی اعصار جریان دارد.

 

امام جمعه موقت شهر دیواندره خاطر نشان کرد: هیچ شکی در آن نیست کسی که پدر بزرگوارشان رسول گرامی اسلام، خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادرشان مکرمشان خدیجه دختر خویلد، از زنان بزرگ و شریف قریش و نخستین بانویی که به اسلام گرویده است و تمامی ثروت و دارایی خود را در خدمت به اسلام و مسلمانان مصرف نمود برترین زنان عالم باشد.



ماموستا قضایی اعلام کرد: طبق روایات وارده آیه اول سوره مبارکه کوثر در باره حضرت زهرا(س) نازل شده و ایشان را خیر کثیر و باعث بقا و گسترش نسل و ذریه پیامبر اکرم ذکر کرده‌اند و آیه انتهایی این سوره نیز قرینه خوبی بر این مدعاست که در آن خداوند به پیامبر خطاب می‌‌کند و می‌‌فرماید همانا دشمن تو ابتر و بدون نسل است.

 


وی در پایان ضمن اشاره به احادیث زیادی درباره جایگاه حضرت فاطمه(س) در میان اهل سنت بر پیروی از فرامین و راه و روش آن بزرگوار تأکید کرد که دختران باید ایشان را الگو و سرمشق خود در زندگی قرار بدهند.

کد خبر 1133520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha