تشریح برنامه تشییع شهدای گمنام و شهید عادلی نژاد در شهرستان بویراحمد

فرماندار شهرستان بویراحمد مراسم تشییع شهدای گمنام، شهید عادلی‌نژاد و یادواره شهید سپهبد سلیمانی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مجید احمدی» امروز (۱۲ دی ماه) در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد که با دستور کار هماهنگی جهت تشییع و برگزاری مراسم شهدای گمنام و شهید قربان عادلی نژاد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست. رمز ماندگاری شهدا دلایل متعددی دارد و یکی از مهمترین ویژگی شهدا این بود که به خدا وصل بودند و به غیر از خدا به هیچ چیزی متکی نبودند.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به خاطره‌ای از یکی از شهدا، گفت: یکی از شهدا در حال نوشتن وصیت نامه‌اش قبل از عملیات بود که در حین نوشتن وصیت نامه از رزمنده دیگری از او سئوال می‌کند که عکس کنار دستتان متعلق به کیست، آن شهید والا مقام بیان داشت متعلق به فرزند خردسالم است.

 

وی ادامه داد: شهدای ما برای دفاع از میهن اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان و مال و خانواده‌های شان گذشتند، در اینجا می‌توان به ارزش یاد و گرامی داشت خاطره شهدا پی برد.
وی افزود: انسان باید فقط از خدا بترسد.

 

احمدی در ادامه با اشاره به شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهادت سپهبد سلیمانی از زمان حیاتش پرخیر برکت تر بود، هر کس که از خدا بترسد، خداوند متعال کاری می‌کند که همه از او بترسند.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه بیش از گذشته گسترش و توسعه پیدا کند، افزود: مدیران و مسئولان باید ترویج فرهنگ شهید و شهادت را در محیط کاری خود مدنظر قرار دهند.

 

وی گفت: مدیران فراموش نکنند که پا جای کسانی گذاشته‌اند که جانشان را برای سربلندی و سرافرازی این مملکت گذاشته‌اند.

 

احمدی در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهید سپهبد سلیمانی در یاسوج، گفت: ادارات دولتی و مدیران برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم پای کار باشند، زیرا شهادت متعلق به هیچ کسی یا نهادی نیست.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: قدم بر داشتن در مسیر شهدا عاقبت بخیری به دنبال دارد.

 

وی با تشریح برنامه‌های تشییع و تدفین شهید عادلی نژاد، شهدای گمنام و سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یاداور شد: صبح روز دوشنبه (13 دی ماه 1400) ساعت 7 و 30 دقیقه صبح شهدای گرانقدر از جلوی کنگره شهدا به سمت شهرستان مارگون حرکت خواهد کرد و همزمان در این شهرستان یادواره شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

 

احمدی ادامه داد: همچنین مراسم یادواره سپهبد شهید سلیمانی، شهدای گمنام و شهید عادلی نژاد روز دوشنبه (13 دی ماه 1400) در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج برگزار می‌شود.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در روز سه شنبه ساعت هشت صبح مراسم یادواره این شهدا در سالن دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: روز سه شنبه پیکر مطهر شهید عادلی نژاد به سمت زادگاه شهید، روستای دمچنار حرکت داده می‌شود.

 

احمدی در ادامه، گفت: روز چهارشنبه (15 دی ماه 1400) تشییع پیکر شهدا برگزار می‌شود که از ساعت هشت صبح جلوی کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهد شد و نهایتاً شهید عادلی نژاد در گلزار شهدای یاسوج و شهدای گمنام در روستای تل دراز لوداب به خاک سپرده می‌شوند.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حین مراسم الزامی بوده و همچنین تدابیر لازم برای غربالگری و واکسیناسیون کرونا انجام می‌گیرد.

کد خبر 1133623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha