لزوم کاهش پرونده‌های قضایی با ارتقای فرهنگ صلح و سازش

حجت الاسلام حمیدی بر لزوم کاهش پرونده‌های قضایی با ارتقای فرهنگ صلح و سازش تأکید کرد و گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت معتمدان محلی و مسئولان، زمینه‌های بروز اختلاف بین مردم شناسایی و ریشه‌کن شود.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام« ابراهیم حمیدی» امروز (۱۲دی)در آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش قهستان شهرستان درمیان با گرامیداشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از حق در هر شرایطی حتی در غربت کامل احساس وظیفه کردند و دفاع از حق و حقانیت درسی بود که آن حضرت در تاریخ به یادگار گذاشت، افزود: این اتمام حجت برای همه مسلمانان و ارادتمندان آن حضرت است که باید دنبال حق و حق‌طلبی باشیم، هر سختی را در رسیدن به حق تحمل کنیم و حتی اگر همه مردم در یک طرف قرار گیرند و حق در طرف دیگر، نباید دفاع از حق را رها کنیم.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: باید امروز روحیه دفاع از حق و حق‌طلبی و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی را که در اوج مظلومیت در دنیا قرار دارد اما با اقتدار پیش‌ می‌رود از سیره  زندگی حضرت زهرا(س) بیاموزیم و عملی کنیم.

 

وی با اشاره به حجت دیگری که خداوند متعال در زمان ما قرار داده و آن شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: این حجتی است از طرف خداوند به‌ خصوص برای خدمتگزاران و مسئولان نظام جمهوی اسلامی که الگوی موفقی از مدیریت جهادی به جامعه معرفی کرد.

 

حجت الاسلام حمیدی در ادامه سردار سلیمانی را یک فرمانده شجاع، حق‌طلب، حق‌شناس با تدبیر و یک مسئول جهادی و الگوی موفق در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: باید این شخصیت بزرگوار الگوی همه مسئولان باشد چرا که خداوند متعال در روز قیامت عملکرد ما را نسبت با این افراد شاخص می‌سنجد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر رفتار و عملکرد ما رنگ و بوی شهدایی و در مسیر آنان باشد قطعا خدواند آن خدمت را از ما می‌پذیرد و شهید حاج قاسم سلیمانی حجتی بر ماست که باید زندگی، عملکرد، صداقت، دیانت و دفاع از ولایت او را الگو زندگی خود قرار دهیم.

 

وی تأکید کرد: تشییع جناره این شهید بزرگوار بخشی از اجر ایشان بود اما اجر واقعی شهدایی همچون شهید سلیمانی در آخرت از سوی خداوند متعال ادا می‌شود و یکی از دلایل حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران نیز وجود شهداست.

 

حجت الاسلام حمیدی در ادامه با اشاره به اینکه امروز دادگاه عمومی بخش قهستان به عنوان هفدهمین حوزه قضایی استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد، گفت: اما استقرار دادگاه در یک منطقه به این معنا نیست که هر اختلافی به وجود بیاید، در دادگاه پرونده تشکیل شود بلکه باید فرهنگ صلح و سازش، براساس دستورات اسلام و سفارشات ائمه اطهار (ع) اجرا و در جامعه ترویج داده شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استقرار دادگاه کمک به فرهنگ صلح و سازش بین مردم است، عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت معتمدان محلی و مسئولان، زمینه‌های بروز اختلاف بین مردم شناسایی و ریشه‌کن شود.

 

وی بر لزوم کاهش پرونده‌های قضایی با ارتقای فرهنگ صلح و سازش تأکید کرد و یادآور شد: یکی از سیاست‌های ما این بوده در جایی که جمعیت بالایی است، دستگاه‌ قضایی در کنار دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برای تامین امنیت روانی و برای احقاق حق مردم و کاهش رفت و آمد فعالیت داشته باشد.


 

حجت الاسلام «مصیب خزاعی» امام جمعه اسدیه هم در این آیین با بیان اینکه راه‌اندازی دادگاه در بخش قهستان خدمت خوبی به مردم و در راستای احقاق حق آنان است، گفت: باید در مجامع عمومی به مردم گفته شود که مسائل کوچک به دادگاه کشیده نشود، همه ما مسوولان و مردم به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای عدالت معنویت‌گرا، عقلانیت‌گرا، همراه با پیشرفت، عدالت انقلابی و عدالت وحدت‌بخش در منطقه باید تلاش داشته باشیم.

 

«حسینعلی بخشی» فرماندار درمیان هم اظهار داشت: امیدواریم با راه‌اندازی دادگاه در این منطقه، مشکلات و پرونده‌های دادگاهی کمی داشته باشیم و مسائل در منطقه به‌ صورت کدخدامنشی حل شود و مسائلی هم که به دادگاه ارجاع می‌شود با عدالت بررسی و حل شود.

 

گفتنی است؛ در این آیین «امیر کاری» به عنوان رئیس دادگاه بخش قهستان شهرستان درمیان از سوی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی معرفی شد.

 

 

کد خبر 1133643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha