بازگشایی کتابخانه مرکزی و تالار شهر رشت در گرو تقویت تعاملات بین سازمانی

ثقتی با بیان اینکه بازگشایی کتابخانه مرکزی و تالار شهر رشت در گرو تقویت تعاملات بین سازمانی است گفت: انتظار داریم با دستورات استاندار گیلان و با همکاری شهرداری موانع موجود در مسیر بازگشایی این دو مجموعه برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (یکشنبه، 12 دی) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد اظهار داشت: کمک به نهاد کتابخانه‌های عمومی بدون شک آثار و برکات فراوانی را در سطح اجتماع به بار خواهد داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان این استان را مهد کتاب و کتابخوانی با مردمانی اهل فرهنگ و دیانت دانست و عنوان کرد: اتفاقاتی که در گیلان در حوزه کتاب رخ داده نظیر پایتخت کتاب، نمایشگاه کتاب، فروش ویژه کتاب در نوروز و مناسبت‌های مختلف این استان را همواره در صدر قرار داده به طوری‌که گیلان از این حیث فاصله بسیار زیادی با استان‌های دیگر دارد. 

 

ثقتی کمک به حوزه کتاب و کتابخوانی را پاسخی در خور شأن به جمعیت فرهنگ دوست و اهالی کتاب و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: کمک به نهاد کتابخانه‌ها در واقع کمک به یک نهاد و سازمان نیست بلکه کمک به چند سازمان است به بیان دیگر هر قدمی که در این حوزه برداشته می‌شود موجبات کاهش جرایم را در جامعه فراهم می‌سازد.

 

وی رشد دیانت در جامعه و ارتباط مستقیم آن با مؤلفه کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: هرگونه کمک و عنایت توجه به این حوزه به کارکرد بسیاری از سازمان‌های مهم بر می‌گردد از طرفی خوشحالیم که استاندار گیلان از اهالی فرهنگ و کتاب هستند و این حوزه را بسیار درک می‌کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ساختمان کتابخانه مرکزی رشت را نگین انگشتری شهر دانست و با بیان اینکه باید در جهت فعال‌سازی این مرکز تلاش شود افزود: متاسفانه این ساختمان سیمای بدی به خود گرفته و بعد از افتتاح هنوز بازگشایی نشده است و تمام فعالیت‌ها و عملکرد نهاد کتابخانه‌ها را زیر سؤال می‌برد.

 

ثقتی با تاکید بر اینکه مشکل کتابخانه مرکزی فقط بودجه نیست و اعتبار آن تا بخش قابل توجهی تامین شده است اضافه کرد: در حال حاضر تعامل بین سازمانی اصلی‌ترین نیاز ما برای راه‌اندازی ساختمان کتابخانه مرکزی شهر رشت است که انتظار داریم با دستورات استاندار گیلان و همکاری شهرداری موانع موجود برطرف شود.

 

وی از بازگشایی قریب‌الوقوع تالار مرکزی شهر رشت با نگاه خوب شهرداری در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون شک با تقویت هر چه بیشتر تعاملات بین سازمانی مشکلات دو پروژه ساختمان کتابخانه مرکزی و تالار مرکزی شهر رشت مرتفع و مردم از مواهب آن بهره‌مند می‌شود

کد خبر 1133647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha