ضرورت راه اندازی سینمای رودبار/ جشنواره فیلم کوتاه در شهرستان ها گسترش یابد

آذرپندار با تاکید بر ضرورت راه اندازی سینمای رودبار گفت: ساخت فیلم کوتاه باید در استان ها و شهرستان ها گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « مهدی آذرپندار»  در دیداری که با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان داشت اظهار کرد: مشکل مکانی سینمای رودبار تا حدودی مرتفع شده اما از لحاظ تجهیزاتی و بودجه ای هنوز مشکلاتی باقی است.

 

رییس انجمن سینمای جوان کشور با بیان اینکه باید این فضا را مدیریت کرد افزود: متاسفانه مسئولان از ظرفیت ها بی اطلاع هستند.

 

وی با بیان اینکه رودبار در حوزه فیلم کوتاه قدرتمند است گفت: انتظار می رود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیگیری های لازم برای راه اندازی سینما در این شهر را در دستور کار قرار دهد.

 

آذرپندار با بیان اینکه هر جایی که ارشاد و شهرداری دست به دست دفاتر ما دادند فعالیت ها درجه یک شدند تصریح کرد: هفته فیلم و عکس را بعد از دو سال وقفه، اسفندماه برگزار می کنیم.

 

رییس انجمن سینمای جوان کشور با اشاره به اینکه از خازج از کشور، ایران اسلامی را به کشور جشنواره‌ها می شناسند خاطرنشان کرد: در حوزه فیلم کوتاه مسئله اساسی این است یک جشنواره معتبری مثل جشنواره فیلم کوتاه تهران وجود دارد که یک سری جشنواره ها با فاصله بعد از آن برگزار می شوند.

 

وی با بیان اینکه برا  این جشنواره یک هزار و 700 فیلم تولید می شود و باید 60 فیلم انتخاب کرد اظهار کرد: همین اتفاق سبب نارضایتی فیلمسازان می شود و در جشنواره های خارجی که اعتبار آنچنانی ندارند شرکت می کنند.

 

آذرپندار با بیان اینکه جای خالی ما را در حوزه فیلم کوتاه خارجی ها پر کرده اند افزود: پذیرفته شدن در فیلم کوتاه تهران خیلی سخت تر از جشنواره های خارجی است.

 

رییس انجمن سینمای جوان کشور با بیان اینکه باید جشنواره فیلم کوتاه در استان ها و شهرستان ها گسترش یابد گفت: برگزاری هفته های فیلم و عکس و جشنواره های استانی و منطقه ای سبب برطرف شدن خیلی از مسائل می شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مزیت های رودبار این است که فیلمسازان بسیاری دارد که فیلم های بومی ساخته اند تصریح کرد: در شهرهای شمالی ظرفیت ها وجود دارد و فیلم های کوتاه خوبی می توان تولید کرد.

 

آذرپندار با بیان اینکه گیلان استانی است که می توان از افراد متمکن برای برگزاری جشنواره ها استفاده کرد خاطرنشان کرد: گیلان می تواند میزبان جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه باشد.
   

«رضا ثقتی»  نیز در این ديدار با بیان اینکه در گیلان همیشه در بحث فروش فیلم ها پیشتاز هستیم اظهار کرد: پرداختن به این حوزه یک اعتمادسازی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در دیداری که با فرمانداران داریم در صددیم تا  فرهنگ و هنر را در شهرستان ها احیا کنیم.

 

وی با بیان اینکه میزان ارزیابی روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ارتباط موثر آنها با مسئولان شهرستان ها است گفت: ارتباط روسای ادارات با نماینده شهرستان شان سبب می شود تا نماینده ها بودجه های خوبی برای ادارات اخذ کنند.

 

ثقتی با اشاره به اینکه روسای ادارات می توانند در کمیته برنامه ریزی بحث سخت افزاری سینما جوان را تمام کنند تصریح کرد: روز گذشته اختتامیه جشنواره فیلم 100 رشت را برگزار کردیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز روز رشت است خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی چند برنامه با یکدیگر متاسفانه جشنواره مذکور خوب نمود پیدا نکرد.

کد خبر 1133668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha