بچه‌های مسجد مکتب حاج قاسم در رسیدگی به محرومان را استمرار داده‌اند

حجت‌الاسلام ماجدی با بیان اینکه مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی مکتب خدمت صادقانه بود، گفت: بچه‌های مساجد با الگوبرداری از مکتب ایشان در دوره کرونا خدمت جهادی و به محرومان رسیدگی کردند.

حجت الاسلام «سیدمهدی ماجدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مکتب خدمت صادقانه بود، اظهار کرد: از زمان شهادت سردار دل ها، بچه های مساجد با الگوبرداری از سیره ایشان با اجرای طرح ها و پویش هایی با نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام به خدمت رسانی به محرومان کرده اند.

 

مدیر برنامه های فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: بچه های مسجدی در سال گذشته با اجرای طرح شهید سلیمانی و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از محرومان، نهضت مواسات و همدلی را رقم زدند و به صورت خانه به خانه در محلات اقدام به شناسایی اقشار محروم نمودند و با توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی و سبد کالا، گامی در جهت خدمت رسانی به محرومان برداشتند.

 

وی گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای تبیین این مسیر و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر تولید و توزیع بسته های چندرسانه ای مکتب حاج قاسم سلیمانی شامل فیلم، صوت، متن، محتوای مکتوب، پوستر اقدام به بارگذاری آن در کانال های مساجد نمود و آنها را در اختیار کارگزاران مساجد علی الخصوص ائمه جماعات مساجد قرار داد.

 

رویکردها و برنامه های مساجد در ترویج راه و مکتب حاج قاسم

حجت الاسلام ماجدی بیان کرد: همچنین، مرکز رسیدگی به امور مساجد به منظور بزرگداشت یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وبینار و برنامه مجازی نیز به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل ها برای ائمه جماعات مساجد برگزار کرد، تا گامی در جهت ترویج راه و مکتب ایشان بردارد.

 

خدمات بچه های مسجد با تاسی به سردار دل ها

وی با تشریح دستاوردها و پویش هایی که با یاد و نام سردار دل ها اجرا شده است، گفت: دستاوردهای پویش ها و طرح های جهادی که به نام و یاد سردار دل ها برگزار شده است، علاوه بر خدمت رسانی به مردم در تربیت بچه های جوان مساجد نیز اثرگذار بوده است، وقتی کسی می خواهد مسیر و مکتب حاج قاسم را ادامه دهد، باید همانند وی خدمت خالصانه بدون هیچ مزد و پاداشی برای مردم داشته باشد و دیدیم که بچه های مسجدی و بسیجی در دوران شیوع کرونا بدون هیچ مزد و پاداشی خدمات قابل توجهی به محرومان ارایه دادند که برگرفته از مکتب شهید سلیمانی بود.

 

حجت الاسلام ماجدی تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر خدمتگذاری به مردم همان قرارگرفتن در مسیری است که اهل بیت(ع) طی کردند و علمدار الگوبرداری از اهل بیت(ع) در کشور ما شهید حاج قاسم سلیمانی بود، ما نیز با اقتدا به سردار دل ها می توانیم نسلمان را تربیت و از هواهای نفسانی در امان باشیم.

 

مدیر برنامه های فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجدخاطر نشان کرد: سردار دل ها در وصینامه خود به گروه های مختلف تاکید کردد که همواره پشتیبان و گوش به فرمان ولایت فقیه باشید، بچه های مساجد می توانند با اطاعت از ولی فقیه در جهت حفظ آرمان های کشور و انقلاب تلاش کنند. از طرفی با الگوبرداری از سردار دل ها و با خدمت رسانی و گره گشایی از مردم همانند حاج قاسم که مرد میدان در جبهه مقاومت و مرد میدان در جبهه خدمت رسانی به مردم بود، از مشکلات مردم گره گشایی کنند.

 

وظیفه اهل منبر

وی تاکید کرد: ائمه جماعات و اهل منبر می توانند مکتب شهید سردار سلیمانی را که مکتب ناب محمدی بود، برای همگان تبیین کنند.

کد خبر 1133726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha