جمع آوری فوری سگ‌های ولگرد روستاهای حاشیه شهر بیرجند

قناعت با تاکید بر جمع آوری هر چه سریع تر سگ‌های ولگرد در امیرآباد و حاجی آباد بیرجند گفت: این موضوع با مدیریت و مسئولیت فرماندار بیرجند دنبال و فورا به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» شامگاه (12 دی) در جلسه بررسی مشکلات امیرآباد با اشاره به دیدار خود با خانواده «یاسین» کودک چهار ساله ای که چند روز قبل در اثر حمله سگ های ولگرد در امیرآباد بیرجند جان خود را از دست داد، اظهار داشت: فوت یاسین بسیار سنگین، دردناک و غمناک بود و همه را تحت تاثیر قرار داد.

 

وی با بیان اینکه فقدان این کودک عزیز قابل تحمل نیست اما خانواده او بسیار صبوری به خرج دادند و نگذاشتند که دشمن از این موضوع سوء استفاده بکند، گفت: باید یک کار فوری و اورژانسی در رابطه با جمع آوری سگ های ولگرد آن منطقه و برخی مشکلات آنجا انجام دهیم تا التیامی بر دل داغدار خانواده یاسین و مردم منطقه امیرآباد باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان شهرستانی تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا دیگر شاهد چنین حوادثی در آن منطقه و سایر مناطق استان نباشیم، ادامه داد: گازگرفتگی سگ های ولگرد در منطقه امیرآباد از قبل هم سابقه داشته و این نشان می دهد که این معضل از قبل هم وجود داشته است و باید فوری حل شود.

 

قناعت با بیان اینکه درخصوص روشنایی کنار رودخانه امیرآباد که 80 درصد آن صورت گرفته است، باید اقدامات فوری برای تامین صددرصدی برق آنجا انجام شود، افزود: دیگر اقدامی که باید به صورت فوری انجام پذیرد دیوار ساحلی بین امیرآباد جنوبی و شمالی است.

 

وی با تاکید بر اینکه موضوع دیوار ساحلی و تامین برق آن منطقه باید بدون فوت وقت و اورژانسی انجام شود، اظهارداشت: شرکت آباد منطقه ای موضوع احداث دیوار ساحلی را هر چه زودتر شروع کند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز شرایط اقتصادی مردم طوری نیست که تحمل این گونه مسائل را داشته باشند، گفت: موضوع جمع آوری سگ های ولگرد به صورت اورژانسی و سریع انجام پذیرد و موضوع به اتمام برسد.

 

قناعت با بیان اینکه مشکلات امیرآباد را نمی توان در یک جلسه و در کوتاه مدت حل کرد، چراکه برخی مشکلات به دلیل کم کاری ها در گذشته صورت گرفته است، افزود: سه موضوع مهمی که در جلسه مورد تاکید قرار دارد باید به صورت اورژانسی و بدون روند اداری انجام شود.

 

در این جلسه یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستانی که قبلا برای پل امیرآباد اختصاص یافته است، به موضوع تامین روشنایی حاشیه رودخانه امیرآباد اختصاص یابد و برای پل امیرآباد نیز که حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اعتباراتی از سه محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اعتبارات بودجه سال 1401 و همچنین اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اختصاص یابد و سازمان برنامه و بودجه هم موظف شد تا سقف 40 درصد این اعتبارات را امسال و مابقی را سال آینده تخصیص دهد.

 

همچنین مقرر شد شرکت برق شهرستان بیرجند تا دهه فجر کار تامین روشنایی حاشیه رودخانه امیرآباد را به اتمام برساند.

 

 

 

کد خبر 1133727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha