اخلاص و تبعیت از ولایت؛ رمز موفقیت سردار سلیمانی

کنعانی مقدم گفت: معتقدم اخلاص و تبعیت سردار سلیمانی از ولایت همچنین صداقت و راست گویی وی رمز موفقیت این سردار بزرگ است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامی آشنا برای تمام ایران و ملت های آزادی خواه در دنیا است که تنها در سایه عمل به رضای خدا و پیروی بی چون و چرا از ولایت توانست در تمام دلهای پاک و قلوب مومنین برای همیشه به یادگار بماند در همین رابطه گفتگویی با حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز و دبیر سیاسی جبهه ایستادگی به شرح زیر ارایه می شود.

 

مهمترین ویژگی شهید سلیمانی و رمز موفقیت وی چه بود؟

از خصوصیات سپهبد حاج قاسم سلیمانی ابتدا می توانیم بگوییم که رمز موفقیت ایشان در انجام ماموریت شان برای شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه مهمترین ویژگی، اخلاص این شهید بزرگوار بود. این اخلاص و خلوص نیت شهید سلیمانی موجب شد تا یک شخصیت کاریزما از این شهید بزرگوار به وجود بیاید و عملا ما شاهد آن هستیم که تمام کسانی که در حوزه اسلام و موضوع جهاد، مبارزه و مقاومت در برابر دشمنان اسلام می ایستند، شیفته و فرمانبردار این شهید بزرگوار باشند و مصداق آن برادر شهیدمان مهندس ابومهدی است که با سردار سلیمانی به شهادت رسیدند و پیمان شان استوار باقی ماند.

 

با توجه به ویژگی حرفه و شغل شهید سلیمانی کدام یک از خصوصیات وی در جایگاه نظامی و شغلی بارز بوده است؟

نکته دیگری که در رابطه با سردار سلیمانی می توانیم مطرح کنیم، این است که وی سیاستمداری شجاع بود؛ برخلاف برخی سیاستمداران که لیبرال و ترسو هستند و در برابر خدعه های دشمنان تسلیم می شوند، سردار سلیمانی شکست ناپذیر بود و در عین حال که سپهبد سلیمانی نظامی ای بودند که سیاستمدار محسوب می شد و در عین داشتن ابزار میدانی و قدرت میدانی اما از هوشیاری، بصیرت و ذکاوت در مسایل سیاسی و منطقه ای برخوردار بود و از نگاه جهانی کاملا آگاه بود. این دو بال دیپلماسی و میدان در صحنه های مختلف مخصوصا در مبارزه با تروریسم و کمک کردن به مقاومت بسیار موثر بود.

 

نقش سردار سلیمانی در شکل گیری حلقه های مقاومت توضیح بفرمایید؟

 سردار حاج قاسم سلیمانی از خود شجره طیبه ای باقی گذاشت و در زمانی که کاملا آن را به یاد می آورم در کشورهای مختلف حلقه های مقاومت را به صورت خودجوش تشکیل داد. با شناسایی نهضت های آزادی بخش در کل منطقه و شناسایی خط مشی آنها در مبارزه با استکبار و آمریکا و تقویت این هسته ها آنها را به یکدیگر متصل کرد به طوری که در هر کشوری یک حلقه مقاومت ایجاد شد و در حالی که بسیاری از نیروها از سلاح برخوردار نبودند به لحاظ شرایط امنیتی و اطلاعاتی که وجود داشت، هم افزایی آنها امکان پذیر نبود اما سردار سلیمانی توانست با ایجاد هم افزایی در میان حلقه های مقاومت آنها را به خوبی شکل دهد.

 

در حوادث مختلف مانند موضوع سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین و یمن حلقه های مقاومت را در هم تندیده قرار داد و آنها را به زنجیره مقاومت تبدیل کرد. مقاومتی که در عراق و سوریه شکل گرفت، فلسطین و لبنان همه این حلقه ها موجب شد کار مشترک میدانی میان نیروهای مقاومت از طریق زنجیره مقاومت برای جلوگیری از ورود آمریکا در منطقه شکل گیرد و نگذاشت آمریکا مسلط بر منطقه بشود.

 

شهید سلیمانی مبنای حلقه های مقاومت در کشورهای اسلامی بر چه اصولی قرار داد؟

اقدام دیگر شهید سلیمانی این بود که مبنای حلقه های مقاومت را بر قدرت مردمی قرار داد یعنی مقاومت یک نیروی مردمی در کشورهای اسلامی شکل گرفت و تبعیت این حلقه ها از مقاومت ایران عملا آنها را در خط مشی خودشان موفق کرد و با پشتیبانی های مختلفی که از این حلقه ها در کشورهای مقاومت توسط جمهوری اسلامی صورت گرفت، جبهه مقاومت به خوبی شکل گرفت تا جایی که امروز آمریکایی ها عاجز از مقابله با جبهه مقاومت هستند و عملا در عراق و افغانستان با شکست مواجه شدند و این همان استراتژی بودن مردمی بودن مقاومت بود.

 

پس از شهادت سردار سلیمانی چه اتفاقی در سطح ایران و دنیا رخ داد؟

بعد از شهادت سردار سلیمانی نیز اتفاق مبارکی رخ داد و آن این بود که جنبش مدنی ای در سراسر دنیا شکل گرفت یعنی در سراسر دنیا مردم با اندیشه ها و مکتب حاج قاسم سلیمانی آشنا شدند و این جنبش مدنی تبدیل به جنبش اجتماعی شد که در تشییع پیکر این شهید بزرگوار شاهد بودیم که تمام افراد و اقشار مختلف با سلایق گوناگون و گرایش های متنوع از سردار دلها تجلیل کردند و سردار سلیمانی توانست جای خود را در قلب مومنین تثبیت کند. این الگوی رفتاری شهید سلیمانی کلید حل تمام مشکلات مسلمانان در جهان و رمز پیروزی مسلمانان در برابر صهیونیسم است که تازه این شروع کار مقابله با استکبار جهانی است یعنی با شهادت ایشان تازه کار آغاز شده است و با یک کیفیت و برنامه ریزی جدید ادامه می یابد.

 

در مورد محبوبیت حاج قاسم سلیمانی و دلیل محبوبیت آن میان تمام اقشار مردم توضیح دهید؟

اصل و محور محبوبیت سردار سلیمانی در میان مردم این بود که وی برای خدا کار می کرد و رضای خدا را در نظر داشت و برای مردم دلسوزی می کرد و بین مردم، با مردم و همراه آنها بود و تمام این ویژگی های حاکی از آن بود که سرداری که در خط مقدم مقابله با تروریسم و گروه های تکفیری ایستاده است، توانسته است بر سپر دفاعی ای که برای یک ملت در برابر تروریسم تکفیری ایجاد کرده موفق باشد و مردم در سایه عملکرد شهید حاج قاسم سلیمانی احساس امنیت داشتند و این احساس امنیت میان مردم وفاداری و عشق را به ارمغان می آورد یعنی از تمام اقشار مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی حضور داشتند و حتی با افرادی از سوریه، لبنان، عراق و فلسطین در مورد سردار صحبت کردند و نظر آنها را در مورد سردار سلیمانی در جبهه مقاومت پرسیدند و نظر تمام آنها این بود که کاری که شهید سلیمانی انجام داد، امنیت را برای نسل های آینده این کشورها ایجاد کرد که می شود در مقابل دشمنی های آمریکا و اسراییل ایستاد و پیروز شد و از بچه ای که در حلب یا دیرزور و جنوب لبنان و نوار غزه ساکن است، سوال کنیم شاید تنها نامی که در ذهن آنها به عنوان منجی و مسیح یاد می کنند که من نام سردار سلیمانی را مسیح مقاومت نامیدم، همه از وی یاد می کنند زیرا سردار سلیمانی برای این مردم حکم منجی را داشت و به نظر می رسد اگر این لقب را به وی به عنوان مسیح مقاومت و شهید قدس بدهیم، هر دو واژه با یکدیگر مکمل است و کاملا صحیح است.

 

مهمترین درس حاج قاسم برای مسئولان در نظام جمهوری اسلامی را توضیح دهید؟

معتقدم اخلاص و تبعیت سردار سلیمانی از ولایت همچنین صداقت و راست گویی وی رمز موفقیت این سردار بزرگ است یعنی النجاه فی صدق، وی در رفتار و کردار خود داشت و مصداق آیه قرآن است یعنی سردار سلیمانی با مردم شفاف و روشن بود و در تمام دوران دفاع مقدس و مسئولیت هایی که بر عهده داشت من شاهد آن بودم که وی سعی می کرد واقعیت های موجود را به مردم عرضه کند و همین موجب می شد تا مردم از رفتارهای سردار سلیمانی حمایت کنند.

 

کد خبر 1133791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha