بنویسید مقاومت، بخوانید شهید سردار حاج قاسم سلیمانی

روایت زندگی نامه شهید حاج قاسم سلیمانی از زبان رهبرمعظم انقلاب گوشه ای از منزلت و مقام والای این شهید را نشان می دهد. تمامیت این معنا را شاید اینطور بتوان گفت که « بنویسید مقاومت، بخوانید شهید حاج قاسم سلیمانی» .

خبرگزاری شبستان - البرز؛ مهدیه دانایی؛ بسیاری از قلم هایی که در رابطه با شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در این یکسال گذشته از آن ساعت تلخ یک و بیست دقیقه شامگاه ۱۳ دی نوشته اند، چه توسط دوستانش و چه توسط برخی دشمنانش هیچ کدام نتوانستند بخشی از مقام والای او را و یا حتی دافعه های رفتاری با دشمنانش را نشان دهند. 

 

روایت زندگی نامه شهید حاج قاسم سلیمانی از زبان رهبرمعظم انقلاب و آن بغض هایی در گلو نشسته ایشان، شاید گوشه ای از آن همه منزلت و مقام والای این شهید را نشان دهد. تمامیت این معنا را اینطور می توان گفت، که بنویسید مقاومت، بخوانید شهید حاج قاسم سلیمانی.

 

اخلاص، مهربانی، وفاداری، ایستادگی، شرف، حرّیت، معرفت و هزاران هزار صف شاخص انسانی و الهی در وجود مردی به ظهور نشسته بود که تبلور مکتبی است که از آن به عنوان « مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی» یاد می شود. 

 

امروز، آرامش روحی مرد مقاومت که در اوج ظلمت دهکوره دنیا پای نبرد با تکفیری ها و داعشی ها ایستاده بود زبانزد عام و خاص است. اینکه می گوید او جمع اضداد بود حرف گزافی نیست. جاذبه با دوستان خدا و دافعه با دشمنان خدا از این شخصیتی فراتر از حد تصور ساخته بود. 

 

« از چیزی نمی ترسم» را نگاه کنید؛ قهرمان داستان خودش است. زندگی نامه و دست نوشته هایی از شرح آنچه در طول ۶۰ سال زندگی پر فراز و نشیبش گذشت. از همان روزهایی که به کار بنایی پرداخت و آن روزهایی که در عملیات آزادسازی مهران و کوه های بازی دراز و ... از عشق به حضرت زهرا(س) سخن می گفت. 

 

مرد مقاومت بود و به درستی از او به عنوان سیّد شهدای مقاومت نام می برند. انقلاب که شد او در خط مقدم این حرکت حضور داشت و پس از آن نیز در تمامی عرصه های دفاع مشق مقاومت و ایستادگی می کرد. 

 

مقدمه لحظه های انقلاب را در سایه نگاه امام خمینی(ره) درک کرده بود و مابقی راه را در سایه سار محبت رهبرمعظم انقلاب. آغوش قهرمان پرورش روزی در بیابان های سوریه و عراق برای مدافعان حرم باز بود.

 

ادبیات مقاومت و پایداری ایران زمین مفتخر به ثبت نام مردی است که برای دفاع از حق، عدالت، آزادی و آزادگی در مسیر رسیدن به عالم موعود حرکت کرد، تلاش کرد، بیداری کشید و در نهایت جام شراب الهی را در فرودگاه بغداد چشید. 

 

چشم هایش بیش از توانش بیدار بودند، مانند همان ساعت تلخ یک و بیست که یک ملت خواب بودند و او در بیداری چشمانش به مهمانی خورشید رفت. 

 

و امروز؛ توفان انقلاب در گام دوم با نام شهید حاج قاسم سلیمانی آنچنان در حرکت است که دشمنانش حتی از بردن نام و تصویر او در فضای مجازی بیمناک می شوند. بی خبر از آنکه نام و آوازه مرد میدان همچنان در تاریخ ماندگار است.

 

کد خبر 1133835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha